Dr Browns Koliknappflaskor!

Japp, så har vi även satt sprätt på nästa barnbidrag och 10 till därefter... Skämt åtsido! Men när vi åkte hem från Neonatalen i onsdags så blev vi rekomenderade att prova köpa koliknappflaska! Vi provade med en till och börja med och röjde bort resten i flaskträdet!
Jag och Markus gjorde en utvärdering igårkväll om hur vi har uppfattat eventuella resultat.. Om jag säger såhär, nu byter jag bajsblöja 3-4 ggr om dagen istället för 8-9 ggr.. Och på det så är hennes mage betydligt mindre spänd, Venla verkar mer avslappnad och GLAD, hon sover bättre och får i sig en större mängd mat åt gången utan problem, och mellanrummen blir längre.. Vi uppfattade båda samma sak, så för att slippa diska flaskan som idioter så köpte vi 2 till idag, 3 bör väl räcka...

Nu är det bara 1 veka kvar, på tisdag bär det av till Finland, och det ska faktiskt bli fantastiskt skönt att slippa allt här hemma ett tag, ibland tänker jag tanken hur det skulle vara att flytta till Finland, jättehärligt, en nystart som heter duga, jag skulle nog trivas, synd på språket, för jag älskar landet, det enda riktigt FETA minus jag har att ge är att det inte finns korvbröd där, hur tänkte dom nu?? Men cidern är god och bastun alldeles underbar, rispiskor på midsommar i vedeldad bastu, låter det inte mysigt? Synd om den som åker på städningen dagen efter bara, blöta björkblad överallt =)

Nu blir det familjemys till skillnad från igår, för då gick Markus verkligen in för att lära Bus alla fula ord han kunde, lagom mysigt =) Tidig kväller idag så vi orkar tillbringa halva morgondagen på akademiska och neonatalen..

Hej hej...

Kommentarer
Postat av: Linda

Dem flaskorna är toppen, lite dyrare men väl värt pengarna! Skönare o ha några stycken hemma så har man alltid någon ren.



Hoppas det går bra på ackis idag!

2011-04-13 @ 03:46:12
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Mari

Vi har oxå dr browns flaskor. Liah har ju gått på ersättning istortsett hela tiden, vi e super nöjd med dom och rekommenderar dom till alla som ska köpa flaskor.

Dom e KANON!!!



Kärlek till er.

2011-04-13 @ 17:09:56
URL: http://maripersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0