Har inte övergett min blogg!

Hej alla finisar..

Jag har inte övergett bloggen, bara prioriterat om.. Venla skrattade högt för första gången i lördags, hon blev nog lika chockad som jag, och det har inte hänt nåt mer efter det! Annars leker vi mycket om dagarna.. Igår blåste jag och Venla in till Barnens Hus och köpte en vit fin tripp trapp stol med babyskydd:


Den här stolen är det, fast vit, riktigt stilren och passar vårt kök som handen i handsken.. Och det bästa av allt är förståss att Venla ÄLSKAR den.. Bästa uppfinningen ever, den kom till Sverige i höstas och har sålts bra sa dom. Nu kan Venla vara med mig överallt på MIN nivå, när jag bakar, eller som igår när vi hade kalas här hemma så kunde hon sitta med oss vid bordet, jättelycklig var hon största delen och bara log!! Tack för denna uppfinning!

I övrigt så börjar snön försvinna från våran baksida nu, så nu har vi nästan 4000 kvadratmeter tomt att ta upp löv från *GRRR*.. Annat kul kunde man ju ha, Vartenda jädrans löv från de milslånga ekarna på tomten ligger utspridda över HELA tomten... Nåja, sverigeproblem.. Jag sa till mig själv att jag aldrig mer ska gnälla.. Jag har ett hus att bo i, en egen tomt, jag har pengar att köpa mat för, OCH dyra stolar så Venla slipper ligga på skräpig mark utan mat, jag har det bra!!!

Nu ska jag och lillbus in till Gävle för lungröntgen, återkontroll för att se så att lunginflammationen alldeles säkert har lämnat hennes lilla kropp! Sen blir det myskväll med mina kärlekar i soffan som vi faktiskt har... Markushjärtat fyllde 30 år igår, ja, tiden går fort, FÖR fort! Vi köpte en filmkamera till Markus i present jag och Venla, och han verkade riktigt nöjd! När jag kom till butiken så måste killen i butik trott att han var med i dolda kameran eller nåt när jag frågar vart filmkamerorna med minikassetter är... "-Eeeh, troligast på blocket om de inte har utrotats helt".. Som jag tidigare sagt så är jag ingen tekniknörd, så hur skulle JAG kunna veta att det numera är minneskort i de pyttesmå kamerorna, ja, den är till och med mindre än Venla när hon föddes, välkommen till 10-talet Emma...

Venla hon utvecklas, och det är det roligaste av allt.. Och mamma Emma har glömt bort att hon en gång var riktigt riktigt blyg, ja, Venla gjorde succe för sin mammas självförtroende, fina barn!!

Må så gott, jag uppdaterar! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0