I'm a happy happy girl, in a happy happy world!

Kommer ni ihåg den, bubbles =) En gammal låt som jag lyssnade på som barn =)

Ja, en händelserik dag är det här, mycket har hänt, och ovissheten av vad som kommer hända knäcker mig nästan, men jag är glad också, all fokus på Venla!

Imorse var jag och Venla på BVC för vikttagning (ja, för fokuseringen på Venla är som vanligt bortblåst, vaddå, är Venla en människa?) TYP! Dagens vikt var 4350, dvs, hon har gått upp 90 gram på 2,5 vecka, vad händer? Det är uppenbarligen inte normalt, viktkurvan har planat så det skriker om det.. Hon äter bra, och såklart bajsar otroligt bra, kanske FÖR bra då det kan gå 10-11 blöjor per dygn här hemma för tillfället... Mest fartränder, men odören är olidlig, antar att det beror på alla diverse droppar och vitaminer hon får..

Igår var vi på återbesök på kliniken och gjorde en ny lungröntgen, jag har ännu inte fått svar på lungorna, men däremot så frågade läkaren "-har hon ofta ont i magen?".. Och det har hon ju, hon hade upptäckt en kraftig uttöjning av magsäcken, och alla dessa tre nämnare, magsäcket, bajseriet och viktutplaning hör ihop! Så nu inväntar jag att neopersonal ska ringa upp.. Antingen får vi komma in redan i eftermiddag (vilket jag varken hoppas eller tror), eller imorgon, ímorgon passar mycket bra!

Vi fick hem post idag också, startpaketet från Libero till Venla, och tänka sig vilken deal vi gjorde, istället för att få pytteblöjorna så fick vi en check på valfritt paket från libero, och istället för pyttemössa så fick hon en i sin storlek från lindex, våtservetter i storpack, en leksak från världens bästa Lamaze och massa andra prylar... =) Vi fick även paketet från Adlibris med mamma-mu sånger och bok, astrid lindgren visor och "första mosboken", en bok om hur vi gör våran egen barnmat! Perffa, Venla bus och jag har nu nya sånger att nöta ut, och vi älskar det båda två, det bästa av allt? Att jag kommit på mig själv börja sjunga för henne offentligt, och det känns bra!

I eftermiddag om vi inte ska till Uppsala så ska vi träffa föräldragruppen på förskolan i Skärplinge, där får vi bland annat veta hur vi går till väga med inskolning, ansöka dagisplats osv.....

Mamma Emma har nu gått ner 26! kilo, och får jag gå ner 10-15 kilo till så kommer jag om möjligt att må ännu bättre! Jag känner mig lixom lätt och glad nu.. Dessutom har pappa Markus köpt 2 fina tunikor till mig, som passar perfekt! Nu behöver definitivt byxförrådet bytas ut, alla byxor hänger i både midja, gren och lår, och min nya stil är för närvarande leggings! Jag avvaktar ett par kilo till innan jag sätter sprätt på slantarna!

Markus tillhör numera kategorin 30+ och vi kalasade för honom här hemma i måndags, familjerna våra kom, övriga hade han avsagt sig för Venlas skull, de som hade tid/ork och lust får istället följa med på fredag och fira stort, då bär det iväg ut på böljan den blå med Viking Cinderella! Det känns konstigt, jag längtar inte alls som förr, tvärtom får jag magknip av bara tanken på att jag ska lämna Venla för första gången... Antingen kommer jag ligga i hytten och sörja, eller så blir jag den som håller igång oss allihopa, den som väntar får se! Hur som helst så är det som jag ser fram emot mest just nu att få möta Venla på lördag när vi kommer hem igen!

Nu ska Emma fixa massa tråkiga papper och viktiga telefonsamtal, kul att skriva lite igen =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

En gnutta tid här och jag försöker mig på o läsa lite ;-) Hoppas det inte är något allvarligt med Venla, att det kan växa bort eller så! Det där tillbehöret till matstolen var ju fiffig, visste inte ens om den!



Vilket bra paket ni fick av Libero, jag fick inget paket alls. Men men! Lamaze gör jättebra leksaker så det var ju en fin gåva ifrån dem.



Härligt med viktnedgången, du ser ju jättefin ut redan nu. Men det brukar vara så, man är aldrig nöjd ;-)



Vi har ännu inte fått någon hjälp för M's mage, de anser att det är något som växer bort. Jo jo. Han strular ju med magen även utan min bröstmjölk, blir fisig, gasig och magkniper om nätterna - sällan om dagarna, inte så att han börjar skrika o gråta iallafall.

2011-04-07 @ 08:50:35
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: lovisa

fin header!

2011-04-07 @ 09:24:22
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0