Kommunalkräk också!

Ja, imorgon reser vi till Finland, och idag (när tiden inte räcker till) så får jag påminnelse om inbetalning till kommunal, som för övrigt drar från lönen varje månad, och det finns svart på vitt.. Bollad hit och dit på luren och muttrar och svär för mig själv!

Resultatet från Neonatalen löd: "felaktig bakterie i tarmkanalen" och nåt virus som hittat dit, därav bajskaskader! Men efter att ha börjat använda kolikflaskorna, gett henne yogurt och semperdroppar så ska det snart bli bra, och en viss skillnad märks redan, fastän det bara gått en vecka! Detta beror alltså på penicillinet som hon fick i samband med lunginflammationen!

Jag vill också be alla mina trogna bloggskrivare om ursäkt att jag varit en slarver på att läsa och kommentera, noll koll just nu på er alla, men tid efterlyses! Venla slukar mig, och jag njuter faktiskt av min nya "partner" som tagit datorns plats i mitt liv.. Älskade gounge!

Ocklahoma... Ja, jag och Venla var hos min underbara vän och Venlas underbara gudmor Madde mellan fre-lörd... Hon bor i Ockelbo, och jag tappade nästan både andan och orden när jag vaknade på lördagmorgonen och såg utsikten från hennes balkong... För första gången i hela mitt liv så har jag nu känt, "WOW, här vill jag bo", men Markus är inte särskilt sammarbetsvillig.. De gamla äppelträden, bergen, vattnet, utsikterna, och för att inte nämna kronprinsessans svärfar som traskade i sin trädgård med händerna på ryggen =) Fast jag skulle nog få lämna tillbaka mitt körkort om jag skulle flytta dit, svindel och rena rama trafikfaran i detta vackra ockelbo.. Madde visade oss också sitt vacka Wij trädgårdar, och det var så mysigt, och det bästa av allt, vädret! Venla njöt hejdlöst av att slippa den tjocka overallen och den tjocka mössan som jäklas ner över ögonen!

Ja, visst har jag nu lite resfeber inför Finlandsresan, men är glad att jag slipper färdas 140 mil på vägarna det här året! Skönare att flyga trots pirret! Jag älskar allt utom lyft och landning! Venla kommer bli så bortskämd i Finland av sin fina faster Katariina, och Eemeli saknar sin morbror Markus, så jag och Antti får väl "hänga" då och snacka varsit språk och låtsas att vi förstår oss på varandra =) Inte har jag packat, och inte har jag fått iväg dopinbjudningarna, och nu är det eftermiddag, och jag står fortfarande i telefonkön! Gruff!

Men snart snart snart kan jag ta tag i alla viktiga måsten inför resan... Så hörs vi när vi åter är hemma!

Puss och Kram <3







Är hon inte bedårande våran tjej?? Igår var första gången när vi fick höra hennes "haha-skratt" på riktigt, många gånger i rad och så medvetet =) I övrigt så är bilderna stulna från Maddes kamera..

Kommentarer
Postat av: mari

åååååååh så söt hon e=) Måste ses snart igen!!!



Kramar om



Ha en fin resa o vistelse i Finland

2011-04-18 @ 18:29:01
URL: http://maripersson.blogspot.com
Postat av: Linda

Men goding! Sockersöt!!!

2011-04-18 @ 19:21:47
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: mari

ja d e klart ja vill ha finbesök från karlholm=)=)



Ja tyckte d va billigt me fisher price, den där giraffgrejen ja köpte kostar från 550 i butik ja betala 299 så d tyckte ja va bra, sen den där telefonen kostade endast 99 kr men den kostar nog itne så mkt i butik heller.. men d finns ju så mkt så man skulle vilja köpa allt, va så svårt att försöka välja ut några.

Vi tänkte boka buss nästa gång. då kan du haka på tycker ja=)=)



kramar om

2011-04-18 @ 20:50:27
URL: http://maripersson.blogspot.com
Postat av: Madde

Men ååååh så vackert du skrivit om vår mysiga tid här i byn! Är SÅ glad att ni kom, mina sessor. :) Å bilderna ja, Venla är jordens vackraste och sockersötaste bebis. Ojoj! <3 Ha det bra i grannlandet nu hjärtat. Vi hörs snart och jag hoppas att ni snart är tillbaka. Blev så tomt då ni for. Puss!!!

2011-04-19 @ 19:13:00
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Sååå fin liten tös :)

2011-04-19 @ 23:23:24
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Söt liten tös du har :)



Fick min lilla gobulle 10v för tidigt nu i januari.



kram

2011-04-24 @ 16:11:35
URL: http://www.metrobloggen.se/thereseeos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0