Pytteliten

Nu länkar jag till pyttelitens hemsida igen, en bra sida för kommunikation och shop till de allra minsta pyttebebisarna, www.pytteliten.net

Jag har nu några dagar att berätta om kortfattat... Vi var ju som sagt till Neonatalen i Uppsala, där gjorde de bland annat ett avföringsprov, svar kommer på onsdag.. Men misstankar om rubbning i tarmkanalens flora finns, förmodligen blev denna rubbning i samband med penicillinkuren hon fick då hon hade lunginflammation. Och det var faktiskt i samma veva som magen och bajseriet började krångla, så det stämmer nog.. Är det så, då sätter dom in behandling.. Och det hänger även ihp med "viktstilleståndet", kroppen hinner inte samla upp maten förens den ligger i blöjan!

Och ja, i fredags åkte vi iväg på älsklingens 30-års Xning med Viking Cinderella, en helknäpp helg har det varit, galen men kul så in i bomben, jag hade nästan glömt bort hur det var att vara ute i farten! Galej tjohej.. Vi dansade oss svettiga ända tills morgonen tog vid, vid 4 somnade vi..
Dagen efter klockan 9 ringde klockorna, "botten upp".. Nån var borta och hade hamnat i "fel" hytt, nån annan söp bort båda sina mobiler, och en tredje festade bort sin vigselring, som tur var så var jag inte en av dom =) Ringen kom till rätta, men de andra prylarna får vi nog se som förlust..
Väl på karaoken dagen efter så träffade vi på Markus kusin med tjej, Keimo och Maja, dom bor i Smedjebacken, så det var riktigt lyckad, jackpot!! Den ena efter den 3e bjöd på giftiga drinkar, sen var man igång igen.. Alla glada och lyckliga förutom en nykter stackare som blev vansinnigt sjösjuk då vågorna nog var ett par meter.. Väl på bussen så kom jag igång på riktigt, och halva bussen skulle göra stan (skönt att komma hem tänkte jag), tills jag väl var hemma, pussade på Venla som sov sin djupsömn, så henne skulle jag inte få umgås med förens idag iallafall, så jag bestämde mig, mot stan och Heartbreak! Pappa Markus var nykter vid det laget och fick stanna hemma med skruttan.. En till galet kul kväll, men nu är jag nöjd ett halvår framåt minst. Lika bra att ta allt på en gång så man blir övermätt...

Väl hemma vid 03.30 inatt så pussade jag på Venla och Markus, sen gick det fort, snark!!!! Vaknade 08.30 imorse, utvilad, nykter och inte ett dugg bakis... Kalasbra <3 Har nu haft en fantastisk dag med min familj, på dagen fick vi finbesök av självaste gudmor Madde och kompis Malin, så hela familjen + de flickorna grillade korv i spisen på altan, lovely.. Däremellan har krattan gått het hor Mr.Ryyti, Mrs.Ryyti får ta tag i kavaljern resten av veckan så vi kan göra fint till dopet =) Här planeras för fullt...
På båten var det 60% rabatt på Lundmyr of sweden kläderna i Lundmyr Shop =) Så Älskling strumpor, Strumpbyxor med stjärnor och munkjacka blev inhandlat <3

Imorgon blir det bara jag och Venla hemma som vanligt för massa bebismys och Mamma Mu visor, allt som vanligt med en (om möjligt) ännu gladare och utvilad morsa med nya krafter! Ja, jag känner mig otroligt nöjd! Vi ska också sätta oss och få iväg dopinbjudningarna..

Nej, nu blir det faktiskt godis, tänd brasa och massa mys i soffan till någon bra film, Venla ligger och myser på pappas bröst redan men saknar nog mig =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas verkligen det är rubbningen, så är det ju lätt fixat ur världen denna obalans!



Lät som en hellyckad helg! Underbart! Sådant behöver man emellanåt :-D Skulle dock inte vågat klivit på en båt med denna blåst som varit, ha ha!



Kratta lugnt!! ;-D

2011-04-10 @ 20:48:11
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0