Uträknat med lilltån!

Ja, Markus har gåt med förkylningsvirus någon vecka nu, och det var såklart redan uträknat att både jag och lillfia skulle dras med igen.. Imorse vaknade en täppt och ledsen tjej som såklart hade lite jobbigt med andningen, så nu ska vi antingen åka och hyra ett andningslarm eller turas om att nattvaka.. Det blir nog tuffa nätter framöver, framförallt eftersom ingen av oss mår speciellt bra!
Även jag vaknade med taggtråd i halsen och en näsa tom på luft! Dt hinner ju aldrig mer än att bli riktigt bra så börjar vi om igen, men sån är våran tillvaro nu, och vi vänjer oss! Det är rent lyx då vi alla får vara friska! Markus med finska temperamentet och envisheten skulle ALDRIG stanna hemma från jobbet om det inte var riktigt illa, idag höll han på att komma hem, men ville prova ett par alvedon först, och tro på fan att han är kvar på fabriken och hanterar electricitet!

Min största rädsla är att Finlandsresan känns hotad, vi åker definitivt inte om inte Venla är fit for fight.. Men nummer till Neonatalen i Finland är funnet och dit får vi ju såklart åka om någonting inträffar på plats.. Allt planerat, i minsta detalj! Eftersom Markus syster har nytt jobb och ännu ingen semester så vill ju vi såklart åka dit och visa upp skruttan!

Bruno Mars, vilken man, vilken röst, vilken TEXT!!! Ja, jag blev som besatt i helgen, han är bäst!!! Och Sarah Dawn Finer med Moving On, vilken RÖST!!! Det var en tjej som sjöng den på karaoken på båtens hemresa dagen efter, vi sa från första meningen hon sjungit "-vinner inte hon så vet vi inte vad som krävs", och såklart så vann hon, överlägsen vinnare, ingen annan hade en chans! Det kunde ha varit Sarah själv som stod där.. Vi blundade och njöt, men vi tittade emellanåt, och vet ni vad vi såg? En livrädd tjej med extremt dåligt självförtroende, men hon SKA till idol, om jag så ska köra dit henne i min skåpbil!

Och vad händer idag, det blir lite arbete mot kvällningen ett par timmar, men innan det lite vardagssysslor och Venla bus, men hon bara sover, mer trött än sin mamma, hur nu det gick till! Eftersom jag aldrig blev bakis så sa alla till mig "vänta du bara, det kommer efter", men jag har protesterat! Jag hatar då alla andra har rätt, som i det här fallet, trött som en grävling! Har ätit alldeles för mycket godis under resan, och det är inte ok för självförtroendet, får ångest av bara tanken på godis och vill ge upp både gympapassen och joggingturerna.. Men så blir det inte!

Har fått hem min Tankini nu, och den var superfin, vi ska nämligen börja på Valbo babysim, dvs, om Neo tycker det är okej, vi får se på onsdag!

Jag har inte lagt in Venla-bilder på länge nu, fullt medveten om det, men tycker det blir roligare om jag får bjubba på massa bilder med långt mellanrum, och dom är på G =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Härlig bildkavalkad! Hon är så fin o verkar digga stokkestolen!

Jobbigt att ni åker på allt... kul att ni tänkt på babysim också. Kanske vi ses, en annan bävar för att visa sig så lättklädd... gått mer alldeles för mycket. Så du är inte ensam om kroppsångest! Du är ju jättefin som du är!!

2011-04-11 @ 15:25:28
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0