En modell i familjen!

Jag tror bestämt att vi har en ruskigt söt liten tjej i den här familjen. Idag provade vi nya vinterovarallen på henne, vi må vara ute i god tid, men rätt som det är så kommer den isande kylan som ett brev på posten!

Jag fyndade en kvalitetsoverall på tradera till henne, klart att även hon ska ha stormsäkra, varma, rejäla och snygga ytterkläder, fast hon växer som en toka!



Det är så bra med tradera när det gäller bra ytterkläder, jag skulle inte gå och köpa en overall för över tusen spänn som hon kan ha i max några månader, sen får man köpa ny! Samtidigt vill jag ju att hon ska ha det bästa. Det är så speciellt med Venla, hon må vara liten och ha en overall i storlek 56/62, alla (typ lindex, kappahl) overaller har inbyggda fastsydda vantar och skor, men Venla vill ju stå själv nu, sitta i snön, utforska världen, hon behöver rejält, så hittar vi den här didriksons för under 300:- och är i nyskick! Perfekt!




Söta Venla! Jag har inget annat namn för henne än mirakeltjejen! På alla tänkbara vis <3


Såklart vill jag också uppdatera hur det går med hennes hjärta, samt utvecklingen, det var längesen jag skrev om det nu!

Hjärtat, lilla hjärtat! Vi har fått bilder nu på hur det ser ut i hennes lilla kropp, och förstår precis vad som ska göras, jag är otroligt nöjd och trygg med hennes hjärtläkare, det är vi både jag och Markus, och även Venla flörtar hejvilt med honom =)
Beslut är taget nu att det BLIR operation. Vad vi nu väntar på är att våran hjärtläkare ska diskutera med kollegorna i Göteborg om metod och tid. Hur brådskande är det? Kan vi vänta så de kan göra den "snälla" operationen via ett litet hål i ljumsken, eller är det så pass bråttom att de vill köra på nu, och eftersom hon ännu är så liten så lär de gå in på sidan av bröstet (under armhålan)?... Vi väntar och väntar, men hoppas att vi slipper vänta i flera månader, såklart mår vi jättedåligt över hela historien och vill ha det överspelat så fort det går, för op blir det i vilket fall. Samtidigt som jag återigen är glad och tacksam att ha min flicka vid liv, OCH hon mår bra!

Det har hänt mycket bara senaste veckorna.. Håret har tagit fart och börjat växa, och mamman i huset bara väntar på att få börja dona med flätor och annat skoj =) Det verkar bli korkskruvar, precis som jag hade upp till 5-6 års ålder! Sötfis!
Hon hoppar som en toka i hoppgungan, och tränar ofta balans på hoppälgen knut.. Nu sitter hon nästan själv, man får vara med så hon inte tippar och slår i, men hon är jätte duktig =)
Ett nytt intresse är att dansa också, nämner jag ordet dansa så börjar hon rycka i hela kroppen, "poppis" åker på stereon och mamma och Venla dansar i hoppgungan, oj så roligt =)

För övrigt så har jag tagit ett stort kliv fram idag! Jag har stoppat ner alla kläder i storlek 50/56 i en säck och tagit till källaren, fastän det inte var urväxt! Istället har jag tagit fram 62/68, känns som at tdet var dags nu, har även ledsnat en del på minikläderna nu!

Tänkte bjuda på lite bilder också =)


Venla vs älgen Knut!


Venla och pappa på Kolmården!


Venla och pappa på delfinshow, kolmården!


Mys! Gissa vem som hade största ögonen på showen? =)


Högt upp i linbanan!


Kärlek!


Vad gör man när det krisar? Byter blöja i bagageluckan såklart =)


På Åland i början av juli =)


Beach 2011


Barnpoolen på Kärringsund!


Getaberget! Åland.


Utsiktstornet, Åland!


Kurragömma i stugan på Åland!


Mamma och Venla tog glass och vattenpaus!


Världens snyggaste, om jag får säga det själv =)


Pappa och Venla på pommern, en riktigt höstkall dag! Hua..


Venla provkör pommern!


Mamma med!


Fryslort ;)


Vi hade kaniner vid våran stuga....


Och katter =)


Hemma i Karlholm ute med båten <3


Venla knoppade när mamma och pappa fiskade!


När vi kom hem från Åland så hade Venla fått en egen fotölj av farmor och farfar!


Frukost på Gräsö!


Somnade på färjan mellan Gräsö-Öregrund!


Avslutar dagen med bad i Berkinge <3


En vanlig syn, Tassu framför kaminen =)


Liah och Venla på Furuvik =)


Var och hälsade på min kompis tvillingtjejer på Karolinska i Stockholm, hon bjöd in mig, det kändes speciellt och rörande. Den ena flickan är mindre än vad Venla var och den andra några gram större! Känslan efteråt är bra, jag bearbetar och bearbetar tiden som var varje dag, efter den här dagen känns det helt annorlunda, på ett bra sätt, jag kan inte sätta orden på vad det var. Men att se in i en annan familjs perspektiv kändes överaskande positivt, allt har gått bra med dessa flickor, och de mår jättebra <3


En augustitur i skogen för att hämta hem skogens guld =)


Titta en sån välarbetad myrstack vi hittade!


Trivdes bra i ryggan =)


Tassu och guldet!


Pappa upp i dagen <3


Gungeli gung!


Svampplock igen!

Det var allt från oss idag! På återseende =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Härliga bildkavalkad på underbara skruttan! Så fint o se, hon är ett riktigt charmtroll :-)



Och lite komiskt att det var nästan att se våra semesterbilder från sommaren - vi har prickat in det mesta vi med, lagomt komiskt! Ha ha!



Och en Didriksson blev det här med, dem är ju bara för sköna och snygga! Me like a lot! :-)



Hoppas ni snart får klartecken hur det blir med operationen.



Vad heter bärstolen förresten? Vi letar själv efter en rejäl, eran såg bekväm ut (är den det?). Perfekt till svampplock ju, måste skynda mig ut i guldskogen jag med!

2011-08-27 @ 09:19:55
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad härligt med alla bilder vännen! Som jag har längtat efter att få se och höra lite ifrån ert liv. Ni har haft en rik sommar med många utflykter, det är härligt!! Jag saknar er och hoppas vi får till'et snart med en låååång date. Var rädda om er och hoppas läkaren hör av sig snart. Ni är så tappra. Kramar.

2011-08-28 @ 11:06:32
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Men hon är ju helt fantastiskt söt, lilla Venla! Vad skönt att läkaren verkar så bra, hoppas operationen blir inom kort så att ni får det överstökat.



Kram kram

2011-09-01 @ 13:11:52
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0