Tack!

Tack för eran tro på Venla, tack för hoppet och era vänliga ord allihopa! Ni ger mig styrka till tusen!

Jag märker hur den här värmen tar knäcken på Venla, hon har det jättejobbigt just idag, provade ringa hjärtläkaren för att lämna en ny vikt, men fick inget svar, måste också berätta att hon kallsvettas så mycket, för en månad sen sa han att vi måste hålla koll på det, och det är nu det börjar! Lilla Venla <3

Det enda vi kan göra är att hålla henne nära och hålla henne så lugn det går, vädra mycket och undvika stekhettan i bästa mån... Jag märker att hon blir ansträngd av värmen, även om friskluften får henne att må bra!

Vi fick för några dagar sen veta att det nu är ok att ge Venla havre- och sojaprodukter (eftersom hon är allergisk mot mjölk)... Så vi har inte snålat alls med havreghurten eller sojghurten, ej heller den falska grädden i maten, goda smoothies och desserter... Och hoppsan så har hon nu gått upp 600 gram på 6 dagar, BRA säger vi, för nu är hon uppe i lägsta vikten för att de ska säga ok till operation (6kg).. Snart är det här över!

Ska prova ligga på luren lite till till hjärtmottagningen, annars så har vi tid den 19 augusti..


Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Tänker på er och hoppas att allt har gått bra! <3



Tack för lånet av bodys, de passar perfekt just nu och så köpte vi de andra kläderna och gav pengarna till Madde!



Kram kram

2011-08-21 @ 23:45:53
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Tack Emma :) Jag gillar väskan och limegrönt och jag går bra ihop också :) Ja, man blir lite nojjig över infektioner och sånt, men det ger väl med sig när bebis blir lite äldre. Hoppas allt går bra med lilla fina Venla!



Kram!

2011-08-25 @ 12:49:35
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hej Emma! Tack för din kommentar i min blogg, alltid lika kul att se att du läser :)



Nu när jag kikar in hos dig förstår jag att Venla gått igenom (ni hade tid 19:e?) en hjärtoperation?! Lilla vännen. Hur mycket ska ett litet liv behöva gå igenom? Jag tänker på er fina familj, på lilla kämpen Venla och hoppas allting har gått som planerat och att ni mår bra.Du måste berätta hur det gått!



Vad var det för operation? Vad berodde det på? Jag vet inte så mycket om ämnet, men jag vad jag förstått är hjärtkirurgerna i Göteborg Sveriges bästa. Den bebisen vi förlorade innan jag blev gravid med Signe, hade också hjärtfel. Om vi valt att gå vidare med graviditeten hade jag fått föda i Göteborg för en omedelbar hjärtoperation på den lilla. Nu blev det ju inte så, men samtidigt som jag tycker det låter så fruktansvärt med en HJÄRTOPERATION så är jag så otroligt glad och tacksam över att vi bor i ett land där det är möjligt att få sån hjälp, om man behöver.



Det är omöjligt för mig att sätt mig in i de känslor som ni upplever i hela den här turbulensen kring Venla, men jag kan ana mig till det och tänker på er. Ni är starka! Fortsätt vara det. Se hur långt Venla kommit med sin viljestyrka - hur långt kan hon inte komma då?!



Stor kram till er alla

2011-08-26 @ 19:52:54
URL: http://sofiapauline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0