Att behöva sortera sina kära...

Mitt hjärta borde vara fyllt nu efter så många levnadsår, ändå tycks det komma fler och fler till mig, en del för att stanna och en del för att åter gå! Jag pratar om bekanta, vänner, släkt och familj.. Ibland känner jag bara att mitt hjärta inte rymmer fler, ändå kommer bara fler och fler, och det sliter i mig att behöva "städa" ibland då jag inte är mer än människa och inte har den tid jag önskar att jag hade!
Det blev lätt att rensa bland allihopa då jag träffade Markus och flyttade. Det fanns dom som inte accepterade mitt val av kärlek, som tyckte att han var för gammal för mej???? Men som ändå inte valde att gå. Dom "kickade" jag!!!!! Vaddå för gammal? Nog för att han blir 30 i april, DÄR kan vi prata gammal ;) , men när jag var 18 och han 24, han var ju rena rama ungdomen, precis som jag idag =) Energitjuvar ska man passa sig riktigt noga för, de ger ingenting annat är problem, jag hade en hel svärm runt mig, och det kan bara sluta på ett sätt. Efter 6 år med Markus så har jag vuxit och lärt mig så mycket. Ja, jag var faktiskt ung när vi träffades, och jag slukades av kärleken, MEN, jag glömde aldrig bort mina vänner. Jag trodde nog aldrig för 6 år sedan att jag skulle vara den jag är idag, och jag erkänner gärna att jag är bortskämd av livet, jag begär ingenting mer, önska går, men jag tar ingenting för givet!
Och vilka vänner jag har, ja, dessa själar är väldigt olika varandra, och tyvär är skaran så blandad så ingen av dom tycker om varandra, haha, men huvudsaken de accepterar mej och mina val!! Och jag njuter ändå, jag hoppar gärna in och "gästar" i andras "gäng" så jag också får "hänga" ibland =)
Jag har fått många nya vänner också sen Venla kom till världen, men den här gången har jag träffat vuxna vänner, lite vuxnare än mig åtminstånde, för alla som är äldre än mig kommer jag alltid att kalla vuxna, finner inget annat ord! Sen fanns det även ett par stycken som kom in i mitt liv som jag faktiskt tyckte väldigt mycket om, men tiden är nu passerad, och det gjorde så ont i mig ett tag så jag trodde jag skulle gå itu, men nu är den riktiga vardagen här och jag älskar just det liv jag har!

Jag och Venla var på kliniken idag, jag hade massa frågor och funderingar som jag fick svar på. Bland annat gjordes ett UL på hennes hjärta, och duktus (den eller det som orsakar blåsljudet) har börjat att stänga sig nu, jättebra! Vi var hon ögonläkaren med henne för sista gången förra veckan, allt såg bra ut, och eftersom hon nu är fullgången så behöver det inte följas upp. Men UL på hjärtat ska göras om någon månad igen..
Sen kom Stina och besvarade alla mina frågor. Tänk att jag skrev igår att jag sa till Markus att jag ville dra sonden på Venla.. Trot bestämt att jag fick min vilja igenom UTAN att ens fråga, för Laszlo sa idag att han tyckte vi skulle ta bort sonden. Så nu återstår bara ett problem, att hon ska lära sig suga ordentligt, om hon stannar eller tappar vikt så får hon tillbaka sonden nästa fredag, mammas största skräck!
Stina provade att mata ett mål på kliniken och konstaterade snabbt att Venla är ganska tafflig när det gäller sugningen, inte riktigt henens grej! Så jag gör inget fel (hur man nu skulle kunna mata fel), men man undrar ju såklart.. Sånu gäller det att hålla nerverna på plats fröken Emma!!! Det var jätteroligt att träffa Laszlo och Stina igen, plus att jag fick en snabbtitt av Gunilla och Mia, ja, nu känns det så verkligt att vi har flyttat därifrån, att vi bara är besökare, känner mej lycklig och lättad, samtidigt som jag känner saknad och tyngd, men i frågan att vara här hemma eller på kliniken blir det inte så svårt =) Är glad för de snabbvisiter vi gör, de räcker bra!

Direkt från kliniken åkte vi hem till Venlas farmor och farfar där våran andra busunge var, när farmor sitter med Venla så hör vi hur Venlas bilstol gungar fram och tillbaka, när vi vänder oss om och tittar så har Tassu lagt sig bekvämt och gungar där fram och tillbaka, haha... Gullunge!
Påväg hem från kliniken så var det ett jättestort last framför mej, det gick i 30 och jag kunde knappt köra om pga svindeln. det var det största jag någonsin sett i trafiken, jag vet inte exakt vad det var, men en bärgningsbil med kanske 2 grävskopor på varandra? Ja, jag vet inte, det såg lustigt ut, och folk som låg bakom mig måste ha trott att jag var full!

Jag har ingenting att göra här hemma, jag blir liksom helt rastlös när tvätten är slut och disken är diskad.. Att tvätta tvätten och hänga upp skulle kunna vara ett intresse jag har, iallafall i kategorin hemsysslor.. Tänk om jag hade haft samma passion för att tvätta fönstrena, då hade kanske vi också sett ut ibland!!!

Näe, nu saknar vi Markus här hemma, han drog till det nya gymmet i stan, PUSH! Och det tycker vi att ni också ska göra.. En av Markus bästa vänner flyttade upp från Lund och startade upp gymmet, det öppnades i måndags, så jag gör nu lite smygreklam!
Nu verkar skrutt börja knorra och vara hungrig igen, BRA! För det gick inte särskilt bra förra måltiden.. Hej hej, och kram till er!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men Emma, nu får du ta och sluta kalla dig för fröken, du är ju fru Emma nu :)

Härligt att höra att ni tagit bort sonden idag, håller tummarna för att hon fortsätter tjocka på sig med mat från nappflaska.

kramar!

2011-02-03 @ 23:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0