Fann min dubbelgångare igår!

Ja, det var så lustigt.. Nu har bonden gjort stan igen! Jag skulle gå lite längre ner i korridoren mot en provhytt jag sett ut, sen ser jag någon 1 centimeter framför mej. Var kom hon ifrån? Idiot!!! Så small det... Dagens ris till den butik som har spegel från vägg till vägg, och från golv till tak uta en endaste smutsfläck på!!! Jag fick kväva ett hysteriskt skratt så fort jag hittat in i närmsta bästa provhytten och stängt för. Sen fick jag blunda och samla mod länge innan jag vågade kika ut och vinka dit Hanna för smakråd, haha!! Vilken dag vi hade!

Därefter går vi in på coop, och jag backar in i någon som jag artigt vänder mej om för att be om ursäkt, det var herr coop-skylt!! Bönder ska hålla sig hemma!

Idag skulle ha varit en stor dag, jag hade längtat i veckor att få åka med min vän på eckerö båten för att eventuellt avsluta på Heartbreak.. Precis vad jag behövde, men samtidigt har jag haft så ont i magen inför det med tanke på Venla, så känslorna har varit otroligt blandade.. Men att väga för och emot så skulle det bara göra mej gott att komma hemifrån en heldag och få längta!! Så går mitt resesällskap och blir sjuk, sent igårkväll ramlade bomben in, å vilken besvikelse..
Men vi har bokat om och åker nu den 19e istället, man mår alltid lite extra bra att ha någonting att se fram emot. Den här dagen blir nog bra ändå, vi har mycket planer i den här familjen idag, en mysdag tillsammans, det händer väldigt sällan..

Igår gjorde jag stan och höll på att svimma av när jag kom hem och upptäckte min förlust, men så såg jag alla påsar och blev genast glad igen. Jag har inte unnat mig så mycket som ett plagg (förutom mammakläder som är ett ont måste), men före det så är det långt över 2 år sen jag vrålshoppade, och vinden blste mitt håll.. Påsarna blev många efter 8 timmar på Valbo =)
Jag fick underbart shoppingsällskap också, från början skulle jag ha åkt själv, men kom på att jag ville fråga Hanna..

Dagen började med att vi satte Hanna i frisörstolen, och hon blev vrålsnygg!!! Själv satte jag mig på makeup-store och fick min vardagsmake, just love it!!! Tyvär togs inga bilder förens efter dessa 8 timmar på köpis när jag var ganska svart under ögonen, skitmascara!! Tacka vet jag vattenfast! 2 snygga brudar åkte nu vidare till Valbo..

Hittade en riktigt bra uppfinning, blev inspirerad av en annan tjejs blogg och var ju tvungen att apa efter, ett nappflaskträd!!! Grymt!! Lite haklapar blev det också, och 2 nya pyjamaser till tjejen som bara kräks, men sen blev det mammans tur!

Baggyliknande jeans med resår nertill, jättesnygga och precis vad jag ville ha!
En poncho i storlek small, vaddå överstorlekar? Haha..
En enkel, "highschool"liknande tröja, slapp och skön stil!
2 Basictröjor från H&M svart och vit.
Fina kalsonger till mannen i huset.
Gips och glasfärg.

Det var mina bästa köp igår.. Nöjd som få och verkligen värd det!! Nu blir det till att spara i ett halvår innan jag törs ge mej ut på stan igen =)

När jag och Hanna kom hem åkte vi raka vägen hem till oss där hennes karl och son befann sig och våran vän Björn "Linkan".. 3 lulliga karlar och 2 nöjda tjejer efter en barnfri dag på stan.. Avslutade kvällen med pizza allihopa innan dom gick hem och vi gosade ner oss i kuddarna.. En bra dag helt enkelt!

Kram


Kommentarer
Postat av: Mamma Ingela

Hej Emma!!



Du får nog se upp för speglar du!! HI!! HI!! HI!!

2011-02-05 @ 13:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0