Hej alla läsare!!

Återigen en bra dag, trots en tjej med mindre bra rutiner! Men vad kan jag kräva, hon är inte mer en bebis, men kanske får jag ångra mig liiite efter att ha önskat att hon skulle börja gråta någon gång, här fick jag så jag teg.. Ja, jag kan börja kalla det rutiner det hon håller på med, för i 1,5 veckas tid har dagarna sett lika ut.. Trött som få dagtid och sover gärna mellan måltiderna, tråkigt, mamma som ville mysa och prata lite granna, men snart så, snaaart!!! Mellan 17-18 tiden är hon vaken ända tills vi går och lägger oss. Vi började lägga in henne i sin säng efter 20-målet, men hon har börjat protestera ordentligt, och det har jag inte mage att låta henne göra, så hon får böka på våra bröst istället, bök bök bök och massa gnäll!! Hungrig som en hel varg är hon på kvällarna och kan äta Non-Stop! Så fort vi tar bort flaskan ur munnen på henne så skriker hon och gråter så tårarna rinner! Det var föräldrarnas myskvällar det ;) Men återigen så är det trots allt så att det här är allt jag ber om, vad gjorde vi utan våran Venla? Hon är ljuset själv, och som hennes faster säger, hon har ärvt finska sisu, och vi kan bara instämma, för ett jävlar anamma har hon nu visat att hon har!!
Från att ha ätit jättedåligt så har hon nu gått över till att äta jättebra, på bara ett par dagar, modiga Venla!

Sitter i fåtöljen på hennes rum nu brevid sängen där hon just nu sover, har lurat över henne på sin vänstra sida med hjälp av skallror och massa färgglada prylar, det funkar bra, hoppas sjukgymnasten tycker att hon ser resultat.. Jag har mer eller mindre suttit på Venlas rum hela dagen idag, tror att jag saknar det här med att ha ett "eget rum", flickrummet hemma i Gårdskär, jag älskade mitt rum, nu har Venla ett rum där jag säkerligen kommer att snylta in mej tills hon blir myndig och flyr sin kos! Så mysigt så jag tror att jag tänker ombona ett eget rum, men charmen med det här rummet är att det tillhör Venla, och hon är här med mej, eller så är det jag som är här med henne, hmm!

Madde min fina vän har varit här och fikat idag, samt myst med sin guddotter, och ja, dom är fantastiska, Madde kommer lära Venla allt om livet och det goda, och Venla kommer att bli trädgårdsmästare nummer 2 och sköta om heeela trädgården åt sin mamma, önsketänkande!!!

Idag är en bra dag, jag sitetr här med en liten flaska Ramlösa Smultron, mums.. Men det är skitkallt här hemma, Markus har stannat pumpen pga att han skulle göra någonting, minns inte vad. Men resultatet känner jag då utav, burr, minusgrader här inne snart! Så min crosstrainer står och väntar på mej, och det ska bli skönt att svettas en stund, Markus stod nyss i 10 minuter NonStop i tempo, vore väl fan om jag inte skulle klara 11..

Har haft fullsmockade veckor de senaste 3 att jag undrar om jag egentligen jobbar eller är mammaledig.. Även denna vecka är fullbokad med möten, tandläkarebesök, bvc och diverse trökiga måsten! Men imorgon kväll så är kvällen min, för då bär det iväg till storstan för att träna och det ser jag fram emot..

Venla har fått en fin röd superduper mysig snuttefilt av sin pappa, och finns det någonting sötare än barn med sina små filtar de bär med sig överallt? Jag vill näsan ha en egen...

Idag har Markus slitit ur garderoberna i rummet innanför minihallen, det rummet kommer att tillhöra hallen. Dörrhålet ska breddas så det blir lättare att dra in vagnen, vi har fått garderober och skjutdörrar med speglar att montera längst långväggen. Och innan Venla kom så rev jag ner tapeterna och slipade väggarna, så de är nu redo att tapetseras, samt har vi köpt ett bättre golv.. Ja, återigen var rustkarusellen igång, men snart är det historien över ett bra tag framöver..

Jag och min vän Madde pratade om att vara nykär idag, och jag undrade lite smått varför man inte kan få känna den magiska känslan jämt? Markus svar på det var att det ät bättre att vara förälskad än nykär, det är så mycket större, och det är ju förståss bättre på det viset.. Men efter att ha pratat om nykärhetskänslan så blev jag efter 6 år allt lite pirrig i magen, för att inte säga nykär, ibland smyger sig känslan på =)

Tittade på möbeln vi har i köket idag, det står diverse foton där, men jag har en favorit:



Ja, visst är bilden fantastisk?? Det fick vi av Venla i bröllopspresent, haha, passande med en liten tärna då mamman och pappan gifte sig på lucia! Fast jag tror att det fanns några som hjälpte Venla med att fixa fram denna fantastiska tavla, för att inte prata om självaste fotograferingen, det fick vi tacka den underbara personalen på Neonatalen för!! Dom är så underbara och jag blev återigen fast i tankarna om vårat andra liv på kliniken. Det är verkligen 2 helt olika liv, båda är fina, där och då för att utvecklingen med Venla gick så bra, här och nu för att det här är vårat underbara liv! Men jag kommer aldrig glömma, blir alldeles sentimental då och då, tänk hur liten Venla har varit, det är så svårt att förstå, och nu gråter jag igen... Älskade unge! Jag skulle ha varit i graviditetsvecka 29-30 tror jag då bilden togs, ja, hon var inte stor.. Tänk vad dom måste ha hållit på den här natten med Venla innan kortet togs? Ja, det gör oss så rörda, vi pratar om det ibland, det som dom gör under dess arbetstid stannar i våra hjärtan för alltid, vi hade nog inte kunnat få ett bättre bröllop än såhär!

Fast häromdagen åt vi på restaurangen på sjukhuset, då kunde jag inte låta bli att skratta lite för högt! Tur att ljudnivån var hög, jag tittade upp mot kapellet och fnissade, frågade Markus vad han tror att alla andra tror och tycker om oss.. Ja, visst hade vi kunnat skjuta fram bröllopet, men det ville vi inte, och vi ångrar ingenting, men trots det så undrar nog många hur snedvridna vi blev under tiden på kliniken!!

Imorse var Venla gnällig och kinkig, så vi tog upp henne i våran säng och hade morgonmys tillsammans hela familjen, även Tassu.. Myys, han älskar verkligen Venla.. Och gissa vem som njöt att ligga och glassa i våran säng mer än hunden? Bifogr bilder, haha, mysVenla!

Ja ni, jag skjuter det framför mej, men nu har jag ingenting mer att skriva, så nu får jag väl hoppa på crossen.. Ha en mysig söndag..

Stor Kram



Venla med nya snutten från pappa!



Lilla Bus glassar i våran säng!



Så härligt att vara Venla denna morgon, mys!



Här ligger Venla och snusar sött just nu!



Kommentarer
Postat av: Linda

Så söt du är Emma, jag kikar gärna igenom högen med kläder du sorterat ut :-) De växer ju så det knakar dem små liven!



Vi får allt sikta på nästa vecka ändå då, låter bra - hade tänkt o försöka vara lite social med närmaste familjen nu och en visit till jobbet - förstår inte var dagarna tar vägen - man hinner ju ingenting!



Får låta maken programmera in gps'en eller så kanske han får följa med o vara chaufför om han nu inte jobbar;-) Jag är ju som sagt kass på att hitta!! Ha ha!!



Åh... det är ofta bökigt om kvällarna med de små - det är väl nu det börjar märkas på Venla när hon hunnit ikapp sig. Mindre kul är det ju att behöva höra gnället, men det går över sägs det - Mileon är gnällion ;-D



Men så sött av personalen! Venla var en riktigt söt tärna!! Gosa plutta!!!



Och jag som tyckte det var så charmigt att ni flyttade på bröllopet och gjorde er nisch av det hela - finns de verkligen folk som höjt på ögonbryna för hur erat bröllop blev?



Jag kommenterar gärna här, du skriver så bra och kikar in varje dag o spanar efter en rad eller bild ler



KRAM!

2011-02-13 @ 17:35:24
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Madde

Awww, tack för alla fina ord gumman. <3 Jag känner mig så rik då jag är hos er, rik på kärlek och glädje. Jag älskar er så mycket, och Venla är ljuset självt, det är jag berädd att hålla med om. Tack för att du finns och för att du lyssnar, ger råd och alltid, alltid, ALLTID tar emot allt jag säger så fint. Det betyder allt. Nu är jag hemma igen efter en toppendag. Längtar in i duschen och i säng. Du skriver fantastiskt min vän, det är alltid en fröjd att läsa. Du fortsätter väl med författarskapet?



STOOOOOOOR KRAM!!! <3 Can't wait tills du kommer hit och myser med mig. Då ska vi snacka!! :D Puss gumman.

2011-02-13 @ 20:19:21
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jag får nästan tårar i ögonen.. hon har verkligen blivit en stor tjej =D...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0