Huvudvärk? Javisst!

Hej alla fina läsare!

Ja, det var en händelserik dag för fröken löken igår, rooolig! En dag helt i min smak, dock pensionärsvarning! Intog inte så mycket som en droppe alkohol förens vi var ombord och ätit både ett och annat rejält mål med mat, jag var jättenoga med vatten, mat och jag var utvilad innan resans start! Dagen började med att jag o Markus åkte till Jessica o Rickard och åt frukost tillsammans och fikade. Sen körde Markus oss till bussen, men innan det hämtade vi upp Angelika, Jessis svägerska, en go prick!

Vi åt på båten och tog första cidern vid 15.30, jag sa just det, att hade detta varit ett år sen så hade jag tagit första cidern redan på morgonen! Tur att skallen växte med Venla-magen! Efter maten gick vi och shoppade lite, blev inte mycket inhandlat utan åkte mest för trevlighetens skull. En kille som jobbade i tax-freen undrade vad jag sökte, zoopåsar sa jag.. Hmm, nej, några soppåsar har vi inte, haha, han måste ha trott att jag var fullständigt punkterad i knoppen!
Baren nästa!!!

I baren var musiken HÖG, FÖR hög!!!!!!! Vi fick ett bord precis brevid scenen bland alla andra "ungdomar" där uppträdandet var i full gång, men det gick ju fasen inte att prata där.. Efter befrilt letande så dök det plötsligt upp ett bort längst bort från scenen bland alla "pensionärer", perfekt tyckte vi och skyndade oss bort.. Där och då började festen, vi pratade "viktiga grejer" och spanade på förbipasserande snyggingar, se men inte röra, det ÄR okej, hur gift man än är så slutar man nog inte titta liiite efter annat ögongodis, trots att Markus är superduper snygg!!
Nedanför scenen dansar ett par bugg, inte alls gamla, men så faschinerande, helt otroliga, både jag och tjejerna tittade intresserat på paret som nog drog de flestas ögon till sig, så snygga så man tappade andan, tjejen bara strålade och var hur snygg som helst, tänk vilka skönheter det finns!
Efter ett par cider frågade tjejerna hur jag mådde (med tanke på att det var så länge sen jag drack), och jag mådde förståss bra, hemlängtan, men jag mådde BRA! Förklarade att ögonen inte riktigt hänger med i huvudets rörelser, ögonen kom efter på nåt vis. Efter en cider till så var även ögonen med igen, och efter fjärde cidern så var hela kroppen med =)

Dags för toabesök, jag och Jessica gick först, Jessica står och sliter febrilt i "knoppen" till toan som i själva verket bara var en "accesoar" eftersom alla 3 toalettdörrarna stod öppna, haha, det blev ett glatt toabesök och vi skrattade högt läänge inne på varsin toalett! Pinsamt tyckte Jessi!
Därefter var det Angies tur att gå på toaletten, hon kommer tillbaka fort och illröd i ansiktet efterson hon råkat gått på killtoan och inte visste var tjejtoan var, hahaha!

Bussresan hem var givande, fick mej både ett och ett annat garv! Jessi blev sjukt åksjuk stackarn, och jag och Angie var så taggade eftersom det var "krogen nästa" på planeringen, så Jessica skickade oss längst bak i bussen där allsången var i full färd.. Och tro på fan att den skitsnygga tjejen från dansgolvet satt där med sin syster och höll igång allsången, och vi hjälpte så gärna till! Helst plötsligt var vi framme i Gävle, hur gick det till? Men Jessica mådde tyvär för dåligt för att orka gå på krogen, så jag och Angie bestämde oss för att följa med henne hem för att sen åka ner på stan igen trots allt.. Observera att hon var åksjuk, inte full, inte alls, tvärtom!

Jag och Angie kände inte varandra sen tidigare, vi visste vilka vi var, men vi kände inte varandra! Trots det så kände jag mig trygg i sällskapet, hon är en väldigt enkel person, lättsam på alla sätt. Dock kunde jag inte slappna av helt och hållet och ha så kul som jag brukar. När vi lämnat krogen så följe hon med till min buss som skulle ta mej hem till Karlholm, och jag förklaradeatt jag kände mej för "stor" för krogen, det kändes helt enkelt inte kul längre.. Och hon höll med, likaså Jessica som jag pratade med idag. Näe, nästa gång blir det puben där vi kan prata med varandra! Jag har växt ifrån krogen, jag började känna lite så även några månader innan graviditeten, men det känns ok! Gärna puben eller middagar tillsammans på hemmaplan, vuxenpoäng???

Fick många varma ord av min vän Jessica igår, så fina att jag tappade lite av mina dyrbara tårar! Ja, vänskapen är vacker och jag tror inte man kan klara sig långt utan sina vänner, batteriet är laddat återigen och självförtroendet på topp ett tag framöver hoppas jag!

Mitt skräckscenario igår/inatt var att jag skulle åka nattbussen hem, somna och hamna i Tierp, det har hänt både mej och Markus. Och just inatt hade ingen kunnat hämta mej där 4 på morgonen, ena systern skulle börja jobba tidigt, den andra var onykter, karln min hade Venla, svärföräldrarna i Finland och min mamma kör inte bil, pappa jobba natt! -25 i Tierp på morgonkvisten HEJ! Det fick bara inte hända. Höll mej vaken och kände mej nöjd när vi bara var 2 km hemifrån, somnade kanske 200 meter innan hållplatsen, skulle ingen annan av där hade det varit kört, men jag hörde hur nån skrek PIZZERIAN och röck till och sprang av bussen i sista stund. Pjuh!
Var så glad av att vara på "min mark" igen att jag sprang hela vägen hem.. Hade saknat Venla hur mycket som helst och fick ingen hejd, klackarna mot astfalten i all världens fart, väl hemma, av med kläderna och sanerade mej själv.. Venla låg vaken och hungrig, YES!!! Tog upp henne och pussade lääänge, det var dagens bästa, alla kategorier!! Matade henne, bytte blöja och bara mös till klockan 6, då slocknade jag!

Jag drack med måtta igår, och på slutet intog jag bara vatten! En lugn kväll helt i min smak! Men måste däremot säga att jag inte begrep någonting när jag vaknade imorse! Tid, rum, vad hade hänt? Jag fattade verkligen ingenting när Markus väckte mej med en´lätt smekning på kinden! Och skulle jag säga att jag inte var trött och hade huvudvärk idag, då skulle jag ljuga! Så nu väntar pizza och roliga SOLSIDAN!!! Kvällen är räddad! Men först en promenad med familjen!

Ha en härlig söndag. Kram!



Kommentarer
Postat av: Linda

Lät som en lyckad tripp! Behövligt ibland, önskar man orkade unna sig själv det... :-(



Just nu är man så förbannat låg, tycker allt är jobbigt, inklusive Mileon. Blä vad jag ogillar att känna så här! Man hoppades att magonda skulle lugna ner sig ju äldre han blir men det blir ju bara värre.



Rapsoljan gjorde susen till slut, men ska köpa hem Laktulos istället. Är inte så snällt mot magen o ge olja titt som tätt heller för de små. Blir ju explosion när de väl kommer.

2011-02-20 @ 19:48:57
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0