Klass 2 varning...

Jo, man tackar! Hej jag heter Hulda och är 89 bast!! Så kände jag mej bakom ratten, näsan tryckt mot rutan hängandes över ratten.. Spårigt och alldeles livsfarligt, det gick aldrig fortare än 60 hem, och lik förbannat var man på fel sida och vinglade titt som tätt då man inte ens såg vägen! Kom hem för inte alltför länge sen, blev seeent! Och körvädret var inte perfekt, som gjort för att köra ihjäl sig.. Men eftersom SMHI redan gått ut med klass 2 varningen så beslutade vi oss för att Markus skulle ta med Venla hem efter besöket på kliniken.. Så det blev jag och Sandra ikväll helt enkelt.. Längesen jag skrattade såhär mycket, jag har baskemej träningsvärk i käften, hela ansiktet för den delen!

Det gick väl bra på kliniken måste jag säga, inte för att jag egentligen begrep vad vi skulle dit och göra, men det var Uppsalas påhitt... Hon fortsätter att dala sakta sakta i vikt, men som dom sa så svälter hon inte ihjäl sig själv.. Och hon är i övrigt en snäll, pigg och glad tjej!! Imorgon förmiddag ska vi till sjukgymnasten, spännande att höra vad hon säger om Venla bus! Efter det ska vi luncha tillsammans <3 För att slutligen besöka Neonatalen och lämna åter diverse sonder oc sondsprutor och annat trökigt som vi har städat ur lådan här hemma.. Ut med det gamla och in med det nya..

När vi skulle lämna kliniken så hade vi varsina bilar, och jag tror baskemej att det var första gången jag körde MIN bil sen slemproppen gick den 26e oktober, haha.. Skulle sopa av den och det var inte helt lätt.. MASSA lappmögel (snö) på biltaket och jag fick hoppa och studsa som en gräshoppa för att få bort all snö, jag har nämligen en Citroen Berlingo, skåpbil! Mycket praktiskt då man vill åka och shoppa loss tex, eller frakta stora saker vilket vi gör titt som tätt.. Idag köpte jag tex en fåtölj av Sandra och behövde aldrig fundera över hur jag skulle ta mej hem.. Fåtöljen ska stå på Venlas rum där jag gärna är med henne på dagarna.. Ska göra matningen till någonting mysigt, våran stund tillsammans, så nu har jag myst till det ordentligt i det flickiga krypin:et..

Sen blev jag arg när ett försäkringsbolag ringde och ville erbjuda en barnförsäkring för Venla, och eftersom vi blev utskrivna häromdagen bara så har vi inte hunnit ta tag i det ännu.. Så det var perfekt och jag emottog erbjudandet, när han ville ha hennes personnummer så insåg han att hon var en prematur.. Barn som väger under 1300 gram vid födelsen vill inget försäkringsbolag ta emot innan 18 månaders ålder, WHAT??? Jag tappade både hakan och halva ansiktet och svor som aldrig förr efter att jag artigt tackat och lagt på luren.. Nehe, så våra älskade minibebisar får inte ha en försäkring?? Nene, och om någonting händer?? USH vilken diskriminering! NÅGON både trolla fram ett försäkringsbolag (kanske lite dyrare) för endast barn under 1300 gram... Ska den någon bli Jag?? Hmm, jag har buisiness på gång känner jag..

Oj oj oj, nu är klockan 02, och kanske är det hög tid att slå igen ögonen? Så blir det, men först ska skruttan min få mat, tror vi kör hårt i nya fåtöljen =)

Kram till er mina fina..


Kommentarer
Postat av: Linda

Uuuh va drygt o åka hem i detta vädret, och i mörker dessutom. Tyckte det räckte när jag åkte till o från Sandviken på eftermiddagen ja! Blivit duktigt harig jag med ;-)



Och dessa försäkringsbolag.... är ju utbildad till försäkringshandläggare så jag förstår ju varför dem drar sin gräns - men de är surt för dem som får lida utav det. Tycker dem borde höja premien högre för prematurerna isåfall istället för att avfärda dem helt.



Jag försäkrade in Mileon i gruppförsäkring först via Trygghansa (genom mitt jobb) då jag var skeptisk om han ens skulle få okej för vanlig barnförsäkring iom gulsoten som är envis (de är så kinkiga att godkänna rätt av utan vill ta bort vissa saker som man inte får ersättning för om det utfaller sig så). Dock blev jag uppringd av dem och ja, jag skickade in en ansökan på gott o ont - får se om den går igenom - än har jag inget hört. Är glad att vi har åtminstone gruppförsäkringen på honom iallafall, har inte du eller Markus något sådant ni kan ta så länge iallafall - det är ju alltid något tänkte jag istället för att stå helt utan.

2011-02-11 @ 11:43:23
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0