Korvgrillningen som istället blev besök till kliniken, SUCK!!!

Ja, det blir ju inte alltid som man tänkt sig, men det vet väl alla!!! Sitter här och undrar vart våran mysdag tog ivägen? Ja, inte fasen blev det på Markus jaktmark med ryggsäcken full av grillkorv iallafall som tänkt.. Först deppig över inställda planer med eckerö, men glad igen då vi lade upp dagen på ett annat perfekt vis, en mysdag med familjen utan måsten!! Packa ryggan och dra till skogs, grilla korv, spela spel, äta popcorn osv...

Innan vi skulle bege oss så skulle såklart prinsessan få mat i magen! Efterson min bröstmjölk börjar sina i frysen så skulle vi göra en fin övergång och ge ett mål babysemp idag. Hon fick ett mål på sjukhuset innan vi åkte hem för att se att hon inte reagerade på det! Hon fick bara i sig 50 ml, hon har varit svår hela kvällen igår och natten, och nu bara 50, men det vänder väl tänkte vi.. Direkt efter målet så blir hon otröstlig och gråter tårar, och jag var inte långt därifrån när jag förstod hur ont i magen hon måste ha! Jag sitter med henne en stund, och efter en ganska lång stund somnade hon i sin säng.. Efter en kvart ropar Markus och ber mig komma, då var Venla helt uppsvälld i ansiktet och öronen, det blev värre och värre, så vi valde att ringa kliniken som såklart ville att vi skulle komma.. Varför just idag när vi äntligen hade planerat in en kravlös helg?? Det lär aldrig mer hända i världshistorien..... Kunde vi inte ha gett babysempen imorgon istället?

Vi åkte iallafall in, där möter Mia oss, tack och lov att det var någon som varit med Venla mycket på slutet.. Hon ville se på när vi matar Venla, och det tar inte lång stund så kastar hon upp kaskad på kaskadspya... Nu när hon äntligen fick i sig 90 ml, hon måste ha varit riktigt hungrig, så kommer ALLT upp... Ja, nu väntar vi med spänning på att dietisten ska ringa på måndag.. Komjölksallergi? Laktos?? Vad HÄNDER???????????

Jag har iallafall myst runt i mina nya kläder idag och Markus har sprungit runt med kameran.. Och imorgon får vi besök, de ska fira mej sen jag fyllde, vad det nu är att fira, 24 men känner mej som 65 ibland! Markus känner sig nog ännu äldre idag efter träningspasset i förrgår, så skulle han behöva köras runt i rullstol!!

Stackars stackars min lilla Venla! Aldrig lugn och ro. Och stackars stackars hennes mamma och pappa som för en gångs skull inte skulle behöva köra till stan! Men vi får väl skylla oss själva som bor så illa till antar jag!!!

Vet någon föressten hur det är med fritt vårdval?? Vi har funderat på det här idag, resurserna finns ju såklart i Uppsala, men nu när vi är så nära utskrivning och övergår till Uppsala så är det ändå regelbunden kontakt med Dietist, sjukgymnast etc... Och det funkar ju bara inte att åka till Uppsala som en jojo, det är ju mer än dubbelt så långt som till Gävle! Hade vi bot EN endaste kilometer lite längre ut på vägen så hade vi fått välja landsting, för där sitter en ful länsgränsstolpe! Eller så skulle jag ta den under armen och sätta bakom vårat hus? Så retligt så jag spyr! Jag kör inte i Uppsala, jag VÄGRAR!!!! Jag är rädd =( Om man väljer att byta landsting för all framtid då så länge det inte är riktigt kritiskt, går det??? Jag vet inte vart vi ska vända oss, och jag antar att jag aldrig får svar på den frågan!

Jag har nyss bakat daimgömmor, jättegoda, och imorgonbitti ska jag göra en RiceCrisp Tårta, recept kommer när jag vet hur den blev =) För imorgon kommer Markus mamma och pappa, samt Markus bror Mika med fru Therese och deras sockersöta flickor Fanny och Nora! Dom ska få träffa sin kusin för första gången, äntligen!

Nu ska jag och Venla mysa ner oss i känguruställning, hon luktar så gott hela hon och jag kan inte få nog <3 Hoppas ni har en fin kväll, bifogar lite bilder!!

KRAM



Test inför permanenten, tycker det här känns skitsvårt, så kluven!



Mina nya kläder som är allt annat än jag, men som jag älskar!


Söta Fina Venla med sin docka hon fick när hon blev inlagd för RS!


Kärlek till världens modigaste tjej <3


Casper Carlsson (blivande Henning) rotade lite i sin blivande fru Venla
Hennings garderob och fann detta!


Kommentarer
Postat av: Madde (syster)

Kan rice crisp tårtans recept möjligen komma från mig? :) Stackars lilla Venla Bus, och vi är sjuka igen. Både jag och Alex, lär ju aldrig få träffa er igen känns det som. Miss u. Kram kram...

2011-02-06 @ 14:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0