Nu går det undan!

Ja, skrutt hon fortsätter att växa, massor. Idag märkte jag det på nappen, fick gott och väl gå och köpa "normal" bebis nappstorlek, de andra sög hon in för mycket luft i, ja, vad säger man? Ut med det gamla, in med det nya! Idag läste jag på Aftonbladets löpsedel: "VARNING, Virus tömmer ditt lönekonto!" Och visst är det dyrt med barn, haha, men aldrig någonsin trodde jag att vi skulle publiceras på löpsedeln!

Igår var en givande dag, fick mycket skit bortrensat här hemma, så skönt! P kvällskvisten åkte jag hem till min gamla skolfröken Marie, ja, så gammal är hon förståss inte =) Jag och Venla på nya äventyr, det var trevligt och uppskattande att komma med nästan nybakta bullar, och hon och hennes familj var så välkomnande och varma, och tänka sig, det var nästan som att komma hem till sig själv, samma stoff och stil! Myys!

På vägen hem blev jag så arg, jag hatar folk som på långa jäkla flygrakor ska stänga av helljuset när det är hundraelva mil innan man möts, för att sen slå på det jäkla helljuset igen MITT I PLYTET på mig!! Sådana folk borde inte få ha körkort! Man blir så knockad av det starka lyset så man nästan får stanna till en stund!

Väl hemma så hade Markus och hunden saknat oss, och min hals började kännas av, IGEN! Jag hade inte haft feber på kanske 6-7 år innan Venla föddes, och förkyld var jag bara 2-3 gånger per år. Nu har jag haft feber och varit förkyld 4 gånger sen hon föddes, vad händer, fick hon mitt immunförsvar eller? Vaknade med feber tidigt imorse och har varit liggandes halva förmiddagen! Så Marie, jag hoppas för allt i världen att jag inte har smittat er, det kom lite som en surprise för mej själv också!

På eftermiddagen idag var vi till MVC hela familjen, skönt att få prata tycker jag, för det var jag duktig på idag, det var dagens bästa!! Jag ska även få en läkaretid för att ta reda på vad som EGENTLIGEN hände eftersom Venla kom med buller och bong så tidigt! För tydligen, såhär 4 månader senare så finns det svar på det! Konstigt, ingen har vetat någonting, förutom barnmorskan på MVC som ingen kunde säga, utan skickar mej vidare till en läkare, mysko, vad kan vara så hemligt? Är jag döende nu eller vaddå??? Hua...

Kom hem igår och såg en bra film, trodde att det bara skulle vara skit, men oj så bra den var. Så allihopa, se slumdog millionare! Såg visserligen bara halva, men ikväll, nu snart blir det resten! Tacosen är snart klar och det ska bli kanske hur gott som helst!

Sen undrar jag vad som hänt med mina små syskonbarnsgryn? Var inte dom som Venla nyss? Småpluttar, nu är dom helt plötsligt stora, och jag har varit moster i snart 12 år, hjälp, och dom 12 åren är vartdå??


Systerdotter nummer 3 på danstävling i Sundsvall i helgen, grynet! Sjukt snygg!

Ha en härlig kväll, jag ska kurera mej efter att ha varit dum nog att "överanstränga" mej så hela nacken börjar säga upp sig, tror jag fått nackspärr i samband med sjukviruset...

Tjing tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det har varit hemska dagar (ja nu nästan en hel vecka!) - idag ta i trä har M varit rätt så skaplig, inte så mycket skrik som andra dagarna - och kostat på sig att dra på smilbanden emellanåt o några skratt med. Längesen man såg det nu. Lactulos ska jag iväg imorgon o köpa! Han verkar tycka det är jobbigt o inte bajsa dagligen så det är värt ett försök! Tack för tipset söta du!



Odören är väl ett större problem ;-) Jösses hur de luktar! Vi har ena luktbomber då! Ha ha!



Önskar jag hade orken o sätta mig o läsa ikapp o kunna kommentera - men jag är helt slut! Men jag kommer tillbaka ;-)



KRAAAAAM!!

2011-02-23 @ 19:21:08
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Jag måste bara säga att jag tycker det är så häftigt, fast du har en liten bebis och hund, har du ändå energi till bakning, tvättning och träning. Du är min förebild, hoppas jag har lika mycket energi som du den dag jag blir mamma. Jag är ju trött redan nu :)

2011-02-25 @ 13:44:09
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej hopp!!

Tack själv för trevlig stund. Vi mår bara bra och ingen av oss visar någon slags förkylning eller feber.... så ni har inte smittat oss och skulle ni ha gjort det så hade det inte varit någon fara. Venla är så söt och du är en bra mamma Emma, lugn och trygg.. Många kramar Marie

2011-02-26 @ 13:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0