Saknaden!

Ja, idag har jag jobbat mellan 13-20, 4 mil hemifrån och med en saknad som heter duga, "thanks god" för kort i mobilen och lilla kräkan på min axel som jag hade med mig.. Ja, det går verkligen inte att beskriva de känslor jag hade inom mig, konstant lycka varje gång jag såg att minuterna tickade, snart skulle jag vara hemma igen..

Började på mitt nya jobb idag med en cp-skadad 7-åring, som skräddarsytt, vilken solstråle detta barn är trots alla hinder i livet, ja, återigen har jag förstått att man inte ska ta någontng förgivet, och att detta lilla barn tyckte om mig fanns det då inga tvivel på, kärlek!!!!

Påvägen till jobbet kom Elizas låt, och tänk, jag kunde le åt den igen.. Solen sken och solbrllorna var på plats och min underbara familj var hemma och räknade ner tills jag åter skulle komma hem <3
Påvägen hem från jobbet gick det fort, kanske lite för fort, saknaden satt i fötterna som satt på gaspedalen, ni förstår nog!! I normala fall när jag närmar mej hemmet med bilen så tar jag omvägar för att höra klart en bra låt på radion, men ikväll fanns det inga tvivel på att jag skulle ta raka vägen hem, jag nästan sprang in från bilen, turbo in på toaletten för att sanera mej, sen blev det kramkalas som heter duga, och det var dagens bästa!!!!!

Har kommit på mej själv med att FÖR sällan använda vigselringen, efter att diamanten försvann och de sa på guldfynd att dessa diamantringar är ömtåliga så vågar jag knappt använda ringen =( Men imorgon när jag ska iväg en heldag och helnatt med tjejerna kan jag ju inte lämna ringen hemma, vad skulle det betyda? Samtidigt är jag livrädd för att återigen förstöra den, tur att den är försäkrad!
Markus och Venla kör mej till stan imorgon, vi åker och fikar hos Jessica och Rickard innan han sen kör ner oss tjejer + Angie till bussen mot eckerö, magknipen börjar redan ta vid! Det kommer att bli otroligt roligt, har inte gjort någonting sånt här sen Venla föddes, har max varit och tränat eller suttit hos frisören.. Men att saknaden kommer bli stor vet jag med all säkerhet, och jag kommer nog gråta både en och tre gånger innan natten är slut, tur att jag vet om det redan innan jag intar flytade!

På tal om flytande, Venlas ersättning Althera smakar så illa.. Tror inte att jag är ensam om att ha glömt blöta handdukar i plastpåsar, och det luktar ju så surt, mögel, instängt, vedervärdigt!!!!!!! SÅ smakar Venlas ersättning, och jag är så stolt att hon njuter av det.. Eftersmaken är alldeles fruktansvärd... Urk!!
Laktulosen börjar ta ut sin rätt, och vi har sen igår en väldigt snäll och tillfreds tjej här hemma.

Ikväll har vi ätit gott, Markus fick äran att välja film och valde en som inte alls föll mej i smaken, efter en halvtimme ligger nu Markus och Venla och snarkar tillsammans på hög, sötnosar!

Ska trolla in dom i sovrummet och sova nu tror jag, det väntar en lång dag imorgon och jag behöver sömn!

Kram till er!


Fina fina Jessica <3

Kommentarer
Postat av: Ellen

Joleene dricker oxå Althera.. den luktar fan o den smakar nog fan oxå.. usch, när Joleene rapar efter hon har druckit den, ja man tror man ska spy.. fy..

Postat av: Linda

Ha ha! Ja det kan inte vara trevligt när det luktar skunk ;-) Skönt att magen börjar komma i ordning iallafall!



Ha det så mys idag!

2011-02-19 @ 11:18:12
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0