Trygg, Fri, Kär och Lycklig <3

Det är dagens statusuppdatering för min del. Mer behöver jag egentligen inte säga, men trots det så kliar det i fingrarna för jag vill skriva.. Fast det kliar även pga kylan, händerna är fulla av torrexem igen och handsalvan har åter plockats fram, ush, jag som hatar smörj! Har fått en stor självspricka i tummen, då är inte handsprit att rekomendera, AJ!

Det har varit lite snökaos här och där i landet under gårdagen och natten har jag förstått, även här! Så när vi vaknade imorse hade det kommit typ 30cm nysnö, och Markus fick gå ut och köra slungan för att vi överhuvudtaget skulle kunna ta oss härifrån. Då led jag med honom, tittade ut i förbiförten och snön piskade i hela ansiktet på han, hjärtat!!!

Sen åkte vi till Sjukgymnastiken, Venla är en söt och härlig tjej fick vi höra, och visst är hon ju det <3 Hon var även pigg och vevade glatt med både armar och ben, och tjejen som vi träffade, Johanna, var så duktig med barn och vi fick många goda råd.. Det hon upptäckte var att Venla har en så kallad "favoritsida" som hon gärna ligger på, lite plattsidig började hon också bli, så vi fick rådet att försöka locka över henne på hennes vänstersida lite mer. Följderna kan annars bli att hon får problem att röra huvudet mycket när hon blir större, men det brukar för det mesta ordna sig om vi placerar lite färger etc åt andra hållet... Efteråt gick vi till ala'carte matsalen och åt good mat på sjukhuset, vi hade ett djupt och givande samtal om bergochdalbanan som vi båda åkt med i, och det är nog första gången vi delar tankarna, såhär vill jag ha det jämt! Sen därifrån till Barnenshus för att köpa andra kuddar till säng och vagn.. Jag fick en barnvagnslektion av en go kvinna i butiken också, och efter att även fått hjälp med att hitta rätt kudde så tackade jag för vagnlektionen och traskade nöjd vidare =) Emmaljungan var inte så kass som jag trodde trotsallt..

Både jag och Markus är mosiga idag, skönt trötta och lyckliga, dvs mys för hela slanten och strunta blankt i allting! God mat står på menyn och kanske lite godis, bra film lite senare, men före det lite sällskapsspel, monopol kanske? Ja, vi har ju lite att välja på då vi båda älskar att spela =)

Är osams med håret idag, fick duscha det för första gången efter permanenten imorse, och nu är Uggla frisyren tillbaka, man ska nog inte vara för ren i håret när man är permanentad, framförallt inte när man har hår för 5 stycken!

Sitter med en mugg varm choklad här nu och undrar om inte Venla är lite avundsjuk, jag längtar iallafall tills hon blir 10 och vi kan fika choklad, te och nybakta scones samt prata tjejiga saker, sånt som pappan bara tycker är töntigt, tur att jag har Venla då, hon lyssnar alltid och ser intresserad ut =)

Men ÅÅ, jag måste bara få berätta om spökerierna som hände här inatt. Jag gjorde ALLT som stod i min makt för att väcka Venla inatt, hon måste nämligen ha ett nattmål för att ha orken i behåll när det gäller maten, och det är hemskt att behöve skaka liv i henne när hon sover så skönt, snorpan!!! Men inatt var hon omöjlig, maten var värmd och upphälld, men ungen vägrar att gapa, hon sov såå djupt! Så jag tog henne till skötbordet och bytte blöja, trots att den var helt torr, men det brukar få henne att vakna, jag sjöng och visslade om vartannat "Lilla Venla", melodi Lilla snigel, den har vi sjungit sen hon var en liten liten prick i min mage... Rätt som det är får jag gensvar av någon som visslade, jag ropade på Markus utan svar. Stelnade till och blev helt förskräckt, vårat sovrum är 6 rum efter Venlas lekrum, alltså LÅNGT bort... Tog Venla med mej och smög försiktigt till vårat sovrum, helt skräckslagen, och ja, Markus sov.. Jag och Venla försökte väcka han, men han tvärsov, jag började gråta hysteriskt och sa att det var nån i huset. Markus flög upp och gick för att se efter, ingen där.. Jag blev ännu mer rädd och bestämde mej för att mata henne i sovrummet.. Imorse hörde jag det visslande ljudet igen, och vet ni vad......... Det var ju dörren som visslade för mig, vinden som tjöt, hahaha! Blåst! Men skräcken jag kände gav mej riktig dödsångest, jag var säker på att min tid var kommen och såg alla möjliga hemska filmer framför mej.. Nu vill jag flytta till en liten lägenhet igen, iallafall mörka tiden på året! Alla dessa spöken, ja, jag måste ärligt säga att det känns extra läskigt när ett självmord faktiskt har begåtts i vårat hus! Och på det så är jag en lättskrämd och livrädd tjej rakt igenom!

Nu är det kväller.. Ha en mysig fredag, och alla ni partymöss som är i farten, TA DET LUGNT!!!!! Det räcker med en våldtäckt på heartbreak! Vilka svin det finns, vad är nöjet med att förstöra en kvinnas liv på det viset? Hur som.. Må så gott!

Stor varm kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0