Venlas personlighetsdrag!

Ja ni, hela Venla är en stark personlighet, precis so  oss alla! Men under natten här har ett litet märke ploppat upp under hennes högra nässnibb, mellan näsa och mun, och det passar henne som handen i handsken. Det finns personer som har det där "lilla extra", skrattgropar, speciella födelsemärken, ett kännetecknande ärr etc.. Och Venlas tecken hittills är gropen i hakan såklart som är hennes första tecken, för ett par veckor sen upptäckte vi att hon på ena sidan har skrattgropen där den ska vara på ena sidan, och på andra sidan precis brevid ögat, mamma smälter! Och nu under natten så kom födelsemärket upp, gosh!

Ja, Venlas nya rutin fortlöper, men nu har hon även börjat vråla dagtid, så nu är hon allt annat en en nöjd bebis, och jag har gått igenom "listan" på tröstknep vad man gör när ens barn skriker, men inget hjälper. Så jag utgår ifrån att hon har ont i magen sen bröstmjölken tog helt slut och vi gick över till bara "althera".. Ovant för henne såklart, men hon är fortfarande världens snällaste!

Idag på skötbordet så lekte vi med hennes färgglada skallra, och jag tror faktiskt att hon just där och då gav mej sitt första leende, kan det stämma? Hon är ju trots allt 13 dagar korrigerad ålder! Hon såg så klok och medveten ut, och vi hade stark ögonkontakt, älskade älskade unge! Hela maggropen pirrade på mej, och den gör den än! Lycka går ej att beskriva med ord, så jag sätter punkt här innan jag blir för långdragen.

Spotify vet nog de flesta vad det är, och jag är inget undantag utan har det underbara program även ja, och jag måste rekomendera en skiva, ska på stan idag och lämna tillbaka en skitful poncho innan träningen och bara MÅSTE köpa skivan för att nöta sönder så fort jag inte är vid datorn.. Bruno Mars-Doo Wops & Hooligans. Ja, glädjeruset går varmt i min kropp och jag är glad idag, som de flesta dagar måste jag säga, trots bebisskrik, onda magar, pms och pedant karl! Men resultatet av det stora hela är ändå bra, för bra! Men känslomänniska som jag är så blir det såklart en hel del ledsna inlägg här också..

När jag och Venla vaknade imorsse (vi tog sovmorgon till 10, med avbrott för måltider), det var så kallt här hemma, jag undrade såklart vad felet var, men å andra sidan så hörde jag ingen värmepump utanför fönstret heller, och såklart, det var för KALLT, värmepumpen orkade inte gå i denna kylan. Temperaturen inne var 16,8 och den ute var liiite kallare -28! Hallå, vad händer här egentligen? Var det inte nästan vår nyss, på god väg åtminstånde. Men om 2 månader vet jag med säkerhet att vårjackan sitter fit på en förhoppningsvis lite lättare kropp, och det känns bra! Och när Markus kommer hem får han elda, jag vågar inte längre, har stor respekt för elden efter att förra vintern ringde hysteriskt ledsen till Markus efter att nästan ha eldat upp halva mej, håret rök på vänstersidan och jag brände ögonbryn, fransar och ansiktet. Ja, så går det när man glömmer lätta på lufttrycket innan man öppnar luckan, då slukar elden en! Fy!

Har ni sett filmen Hachiko, eller vad den nu heter.. Ååh, jag såg den, gick på canal+ i förrgår, och jag bara älskade den.. Som sagt känslomänniska och gråter åt precis allt just nu.. Ja, skulle säkerligen gråta åt kalle anka så som min kropp är påverkad just nu, det måste vara hormoner, det finns gott om dom, men om möjligt så är det värre nu än under graviditeten.. Jag hade skrivit ett alla hjärtansdagkort åt Venla igår, starka fina ord som Markus fick äran att läsa för henne.. Markus frågar vad jag gråter för, som alltid så sa jag att jag just kvävde en gäsp, men det gick han inte på. Nu får jag snart börja skämmas..

Från att ha hatat flaskmatningen och känt det som stress i vardagen så är det nu min och Venlas favoritstund på dygnen.. Jag vill mata henne hela tiden om jag bara får för Markus, det är lixom mitt jobb känns det som, blev snuvad på allt annat vad gäller amning och graviditet, så att känslorna och allt runt Venla nu börjar vända, det förtjänar vi!

Ha en underbar dag kära ni <3 Stor Kram 


Virus första hjärtansdag!


Gos första hjärtansdag, fick kycklingsnacks!


Ni är kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0