Bitter...

Jag skriver alla svordomar jag bara kan här och nu i ett sammanfattande ord så slipper vi dom i varje mening. Helvete!

Jag är så less, bitter, arg och sur! Förbannad över Markus jäkla skiftarbetande han tog på sig extra den här veckan och inte kan byta tillbaka! Han kunde ju inte förutspå detta, men va fan, vem ska lösa av mig då? Jag sitter på en liten jäkla sal och börjar fan få cellskräck! En fobi jag inte tyckte jag behövde dra på mig.. Isolerad är jag och får inte ens gå och sträcka på benen, jag får ju lämna avdelningen, men Venla då? Ska hon klara sig själv en halvtimme? Jag behöver AVLÖSNING, farmor skulle ha kommit idag, men idag började hon känna sig snorig och då blir hon såklart portat! och Markus jobbar 12-21 idag vilket gör att han inte kan komma hit.. Igår hann han bara vara här i 2 timmar, då prioriterade jag att duscha för första gången på en månad....... Kändes det som! Jag vill ut, vill höra fåglarna kvittra!

Till råga på allt så får jag ta med mig Venla och åka på permisson hem, till ett tomt hus, plus att vi måste komma 6 på morgonen och 6 på kvällen varje dag för intravenöst (eller hur fasiken det stavas) penicillin... Åka hem och sova, upp 4 på morgonen för att hinna hit och däremellan mata henne var 3e timme på natten eftersom hon vänt i vikt! Vad är det för mening? Och på dagen är vi inte härifrån förens tidigast 9 efter all mat, hemma tidigast 10 och lär åka hemifrån redan vid 17, till vilken nytta? För att däremellan hinna tvätta, diska flaskor etc som jag får hjälp med här för att kunna ta hand om min dotter? Skrattretande erbjudande som jag tyvär måste tacka nej till!

Jag höll på att komma till sans, bli en lugn och harmonisk mamma, inte bara höll på, jag hade verkligen blivit lugn i rollen, nu är frågorna 1000 igen och jag kan inte slappna av för fem öre!

Troligen får vi iallafall ventolin och adrenalin med oss hem till Venla efter utskrivning, jag fattade det så! Ja, det blev nog en del fula ord ändå, ni får läsa mellan raderna!


Kommentarer
Postat av: Linda

Klart du får vara bitter, måste vara riktigt jobbigt o vara isolerad sådär :-/ Och vilket åkande på er om ni ska vara hemma på permis!! Usch, lider med er! :-(



Men hur kommer det sig att ni får vara på barnkliniken nu då? Är det inte Uppsala ni ska vända er till egentligen?

2011-03-07 @ 13:42:57
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0