Underbara helg <3

Ja, vart börjar vi? Igår var jag och Markus på tu man hand till stan, Venla var hos sin mormor och morfar! Väl i stan så gick vi ut och åt, UMGICKS, och bara var Emma och Markus, fantastiskt skönt! Efter middagen i lugn och ro så gick vi på stan, Markus shoppade loss åt Venla, och jag shoppade loss åt mig själv, på 20, observera TJUGO minuter hade jag dopklädseln inhandlad från topp till tå.. Och inte nog med det, jag blev nöjd också =)

Venla provade dopklänningen häromdagen, underbara barn! Sagolikt söt.. Den går i vitt och gult, virkad och spets.. Den gjorde Venlas farmor till Venlas faster för 40 år sen och har hoppat runt i släkten sedan dess! Venlas stora och första fest i livet, den kommer bli fantastisk, nu hoppas vi att vädergudarna är med oss <3

Efter gårdagens middag och shopping så blev det massa mys längst bak i biosoffan till filmen "hur många lingon finns det i världen"... Men rackarns, det stod ingenting att man skulle ha näsdukar med.. Otroligt sevärd film, underbar med så rätta budskap! Nu hoppas jag den snart släpps på DVD så jag kan se den om och om igen, och gråta massor, både glädje och sorg!!

Jag måste även rekomendera er att se finska filmen "prinsessa" som kommer upp på biodukarna (snart?), jätte jätte bra film, verklighetsbaserad, och det är just det som gör den så bra! Såg den i Finland på DVD...

Ja, det var våran gårdag det =) Idag har Venla fått sin andra vaccination i ordningen, lill snuffsan grät och var så ledsen, och då är det som mamma svårt att inte gråta med! 1-2-3 säger dom och sticker in sprutorna i varsitt ben! 11.30 fick hon sprutorna, 3 timmar senare blev hon jätte spänd och ledsen och verkar må dåligt.. Hon vaknade också tvärförkyld imorse igen, hostig och snorig, stackars stackars, varför nu igen? Vi som bara varit här hemma! Det verkar vara våran nya vardag, virusvardag!
Ja, dom tog vikt på BVC också, håll i er nu........... venla har gått upp i vikt =0D Tjohoo! Jag lyfte och hurrade till på plats, 190 gram på 2 veckor =) Suveränt, en tvärvändning i kurvan! Tack för rapsoljan och energipulvret säger vi <3

Efter BVC idag kom fantastiska Marie och hennes lilla söta dotter N! Många utbytta kloka meningar byttes och jag tror och hoppas att jag funnit ytterligare en guldklimp till min redan fantastiska vänkrets! Samt att Venla och N är framtida klasskamrater! Vad jag inte nämnde var att det var första gången vi umgicks på riktigt, mer än bara ett hej på byn! 

Vad händer ikväll då? Jo, franska hotdogs och mys i soffan med min familjeskara på 4, lilla Tassu ligger gärna tätt intill, så jag och Markus brukar kura ihop oss skavfötters och mysa med ett varsitt barn på våra bröst =) 

Imorgon blir det trädgårdsarbete igen inför dopet, Karoline kommer och fikar min supergoda morotskaka jag gjorde idag med Markus... Skämt åt sido... Idag var det första gången jag och Markus bakade ihop.......... OCH sista! Emma bakar och bakar och bakar, och Markus gräddar! När jag idag kom hem från BVC så luktade huset bränt och kakan var småhård på ena halvan! Men han är iallafall världens bästa matkock =)
Imorgonkväll får vi 2 fina grillgäster med namnen Magnus och Johanna, det ska bli jättemysigt, första grillningen hemma, myys! 

Men nu mina vänner ska jag ta en pokerturnering medans lillan sover! Länge sen nu =) 

KRAM

 

Kommentarer
Postat av: Linda

Svarar snabbt nu annars kommer jag glömma bort det!



Tack, ja Mileon har blivit en redig kille ;-)



Solhatten är köpt på H&M i Valbo, finns i olika färger. Och det är med snören så man kan knyta om man så vill, Mileon äger ingen ordentlig haka så det går inte, men hatten sitter för det mesta kvar ändå.

2011-05-13 @ 19:31:18
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0