Natttankar!

Det har varit en jätte härlig helg, kreativ på alla vis, även för Venla som igår fick göra en gipstavla på öppnis, tänk att både handen och foten fick plats i samma pepparkaks hjärta <3 Lilla fina prinsessan! Vännernas barn som föddes i somras har lixom växt om lilla Venla, det är så ofattbart. Tänk när våran lilla mini börjar GÅ, det kommer ju se jätte roligt ut, härligt.

Jag älskar ju att piffa till gamla möbler och dylikt... En spinnrock har jag fixat till som står så fint i vårat vardagsrum, och massa andra saker. Av ren lyckträff så gick jag och min lilla familj förbi syrrans hus för ett tag sedan, precis då hyvar hennes karl iväg en barnstol som ska till tippen... Vad fa-an lixom, vad håller du på med, är du inte klok? =) Jag tog den under armen och kånkade hem den, mjölksyran spred sig kroppen igenom. Nu i helgen har jag donat med stolen, tyckte den var mycket finare än Ikeas matstol som vi har i matrummet. I köket har vi stokkes tripp trapp, men i matsalen står Ikea stolen, den är dessutom förstor för Venla, för djup så hon inte kan sitta i den om vi inte lindar in henne.

Den 45 år gamla slitna gröna stolen är nu vit, och snart med texten "busunge", eller har ni andra förslag på text?
Kulan på stången som går genom den doftande läderremmen blir nog röd eller lime? Lime vore coolt, men vet inte var jag hittar sån färg, får fnula på det =)

Vi har pratat mycket i helgen också... Framtidsplanerna ser bra ut, men jag får inte riktigt som jag vill vad gäller en liten detalj... Var ska vi BO????? Vi bor just nu i det tråkigaste Sverige-landskap som finns, alldeles platt... Jag vill definitivt norrut, helst mot kiruna, men om jag så får komma 20 mil norrut så är jag lite nöjd, vart hamnar jag då?
Jag kan fundera hur mycket jag vill, men finnen under samma tak är så in i bomben envis, varför just Karlholm??
Jag har jätte härliga vänner här, men det här dök upp i somras då jag bokade resan till kiruna och kebnekaise, jag skulle kunna dö för att få leva så jämt! Jag menar allvar, men det är ju som att försöka flytta på ett berg! Finnen får väl som han vill då.......... Men jag är inte bitter, för vad gjorde jag utan mina vänner? Alla gamla barndomsvänner, nyfunna vänner, mammavänner, pappavänner, prematurvänner och ja.... Listan är lång!

Jag är så nöjd med helgen, ställde mig på vågen imorse, det räddade min dag =) Det börjar arta sig, 10 kg till, sen är jag av med mina 30 =) Fast det gör ju ingenting om jag blir av med 20 kilo till heller =)

Blev så pigg efter filmen vi såg så jag gick och startade upp ett pokerbord på datorn, det var ju så länge sen, så jag körde på stort och tog ett lite större bord inatt, och jag vann, hela turneringen tog jag hem =) Då körde jag en snabb till där jag kom tvåa, grattis till mig =) en extra slant till Ullared skadar aldrig =)

Det här blir en härlig höst och vinter, det känner jag, så många roliga "mellanlandningar" att se fram emot... Snart 1-årskalas, svägerskan Katariina kommer hem höstlovsveckan från Finland, jag åker med en vän till Ullared, sen våran "honeymoon" till Ishotellet och fjällen.... Bättre än så blir det inte.... Eller jo, jag kan när som helst trycka på "knappen" så får jag fikasällskap av väktare ;) Sector alarm sa att det var helt ok om man kände sig ensam och rädd =)

Men nu kom han igen, den där John Blund, dags att krypa ner med mitt hjärta! Lillhjärtat sover så skönt i sin säng som alltid <3

Det blev ett possitivt inlägg det här, trots att tanken med att blogga inatt var att jag kände mig just ensam och rädd, ont i magen, Venlas operation närmar sig nu med stormfart, och vi har från och med nu valt att isolera oss från omvärlden... Det kommer att bli långa dagar nu här hemma, men vi riskerar inte att snorpan ska bli dålig nu inför Göteborgsresan, dessutom är hon ju så otroligt mottaglig och känslig för minsta bassilusk. Hon kämpar just nu på med sin förkylning, och imorse kom de asmatiska besvären tillbaka igen, så rädd att hon inte hinner bli frisk. Det är ju jag som smittar henne hela tiden =( Tredje svängen för mig nu.... 9 dagar kvar till avfärd, 10 dagar kvar till inskrivning och 11 dagar kvar till ingreppet... Älskade dotter <3

Lägger in lite nya bilder också!

Kram


Första cykelturen någonsin 18/9-2011


Så vackra ögon  30/9-2011


På middag hos våra fina härliga vänner Marie, Anders och Nathalie <3


Hihi, kolla Tassu! Ser ut som att han skriker <3 Gulltussar!


Öhh?


Linslusen <3


"Kan du inte tala?"


Första gadden och första tandborstningen!


"Titta mamma"


"Kan själv"


Se så fin tanden blev =)

Kommentarer
Postat av: Anders

Vilka härliga bilder! :-) Limegrönt tror jag blir supercoolt, hittar jag något som jag tror så skriker jag till. Ni får inte flytta men skaffar ni husvagn så...... då kan ni bo precis vart ni vill när (nästan) ni vill ;-))))

2011-10-09 @ 22:00:29
Postat av: eva

Hej Emma, tänk vad lustigt att man alltid längtar nån annanstans än vart man bor. Vi bodde ju i Gårdskär och jag längtar alltid tillbaks dit, jag saknar frukktträden och den två månader längre sommaren. Vinter hade vi ju även där jag tror aldrig jag har haft så snörika vintrar som just där. Du och din familj får gärna hälsa på när du längtar till Norbotten, många kramar till dig och de dina.Du har en så fin blogg alltid kul att gå in o läsa.

2011-10-10 @ 11:25:59
Postat av: Elin {Mamma till Theo och änglarna Meja och Svea}

Vad söt och stor hon har blivit sötnosen :D Och hon var ju riktigt underbart söt när vi sprang på varandra på Polhem :) Och det var så skönt och träffa dig då Emma då jag har undrat en hel del över hur ni har det nu, men det tycks ju gå rätt så bra för er med underbara lilla(stora) tjejen och operationen kommer alldeles säkert gå hur bra som helst! Men jag förstår din oro till tusen!

Och lime grönt till stolen tycker jag du ska satsa på för det lät jäkligt läckert ;)



Massa kramar till dig! <3

2011-10-11 @ 10:17:46
URL: http://pruppen1987.blogg.se/
Postat av: Madde

Mosters gofis <3 Du glömde ju nämna att moster lärde henne säga MAMMA oxå. Flytta inte för då DJ_VLAR....... ;0)))

2011-10-12 @ 20:00:08
Postat av: Linda

Ljuvliga bilder på en ljuvlig skrutta! Så söt hon blev med bissingen ;-)



Ja ödet eller inte, man vet aldrig - jag hoppas det blir en repris fast jag vill inte befinna mig på neo! Ha ha ha!



Tack gumman! KRAAAAAAM!!

2011-10-17 @ 21:57:23
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Hej hopp! Jag har en tävling på bloggen med ett jättefint pris! Titta gärna in och var med!



Kram!

2012-01-18 @ 10:51:42
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Lisa Brändström

Om du inte har nåt att göra nån dag så skulle det va kul om du bloggade lite ;)

2012-02-23 @ 23:09:08
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0