Baka baka liten kaka!

Baka baka jättetårta, det är vad jag sysslar med denna ljuvliga söndags förmiddag, åh vad jag saknat att baka, så nu blir detallt på en gång =) Springer här med mitt somriga jordgubbsförkläde med vågiga puffsömmar, gammaldags och helt perfekt.. Springer omkring här och vispar från skål till skål med tekoppen brevid och visslar glatt olika stämmor, så dyker Markus upp bakom som en surprise och utbrister kaxigt "ojdå, någon som är på bra humör här" och visslar upp i ton han också.. Suck, då plockar jag fram mitt riktiga humör, PMS-ig som jag är just nu egentligen... Men lika glad igen då han vände på klacken, att bli kommenterad på kaxigt vis när jag är på bra humör är ingen hit, så nu kan han sitta i garaget tills gästerna kommer ;) Nejdå, han måste ju bada Venla först såklart..

Hon sover så snällt i sin säng och vi har hunnit vara mycket kreativa här idag.. Just nu väntar jag på att margarinet ska svalna någon gång så jag får fortsätta med mitt, men det tar tydligen tid, trots kylklampen under!

Gissa vem som njöt i sin mammas och pappas säng imorse? Jo, Venla! Det är faktiskt kanske bara 3e gången vi tar upp henne till oss på morgonen, vi myser gärna i soffan, men vi har lärt av andras misstag som numera kan ha hela barnaskaran mellan sig på nätterna, och så vill jag inte riktigt ha det! Men det är ju så fantastiskt mysigt att ha henne där på morgonen..

Bifogar foto av nappflaskträdet som jag kan rekomendera varmt, allt i ett och samma träd och ni finner det på barnens hus! Tack Carolina för bästa inspiration! Men det finns någon i huset som hatar "den där fula granjäveln", och det är ju knappast Venla som säger så!!

På tal om svordomar, I MADE IT!!! Jag svär inte mer, avvänjningen började från det att jag höll graviditetstesten i min hand, och det funkade! Vill inte att Venla ska bli som jag när jag var liten. Vuxna fick alltid säga till mig på skarpen för jag var så ful i munnen, också fick jag skämmas och bli jätteledsen.. Vems fel var det? Min ena storasyster fick alltid skäll av mamma om jag kom och frågade någonting olämpligt, det kunde låta såhär "mamma, ska vi äta kallskuren f*tta till middag" och observera att jag bara var 2-3 år och begrep inte felet jag gjorde, hon var ju min stora förebild!... Då ropade jämt mamma på nedervåningen "THEREEEESE"!!!! Haha, hon lärde mej allt hon kunde, och jag tog mej ur det själv!! Hur ska vi få herrn i huset att vårda språket då? Det kan bli en aningen svårare utmaning, perkele!!

Kram till er


Kommentarer
Postat av: Linda

Här händer det mycket ser jag, skrutt att Venla verkar reagera på något ur ersättningen, konstigt bara att hon inte reagerade då ni prövade innan ni åkte hem. Och om det är mjölk/laktos allergi borde hon ju reagerat på bröstmjölken, om du nu inte hållt dig ifrån den kosten medans du pumpade ur?



Gott med tårta! Du verkar så pysslig där hemma, önskar jag hade orken själv o dona men icke. Tar på krafterna med mycket missnöjd kille dag som kväll som natt så jag orkar inte ens tanken på längre äventyr just nu - även om jag önskar hett att jag gjorde de så man kan känna sig lite normal för en gångs skull.

2011-02-06 @ 13:23:00
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Madde (syster)

Ja, jag tycker oxå att det verkar jättekonstigt att hon inte reagerat på bröstmjölken om hon är laktosintollerant. Hoppas att det är nåt annat som inte är lika vanligt ämne och som är lättare att undvika :) Kram kram...

2011-02-06 @ 14:18:26
Postat av: Emma R

Det skulle kunna vara komjölksallergi också. Men när jag tänker efter, så näe, jag drack ingen mjölk eller för den delen andra laktosprodukter under sjukhusvistelsen, och det är ju bara där jag pumpat.. Så never know! Jag håller både tummar och tår att dietisten säger att det inte är någonting väsentligt och som är övergående!!

2011-02-06 @ 19:13:55
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas verkligen att det går att undvika smidigt iallafall, reagerar dem så reagerar dem även på andra mjölkprodukter, och mjölk finns i massor av produkter - och helt utan mjölkprodukter var du nog inte på sjukhuset väl? Choklad.. godis.. kakor.. ja, i massor, speciellt mjölkpulver.



Ingen höjdare iallafall. Venla har haft nog nu!



Det slog mig att ni måste varit på neo i Uppsala samtidigt som en annan jag är bekant med dem dagar ni var där innan ni kom till 107A. Antar att ni inte reflekterade så mycket över alla andra som var där, man blir ju rätt inrutad med alla känslor ändå. De fick en flicka i v. 23 i September, nu har de fått kommit hem - en redig tjockis! Ha ha!

2011-02-06 @ 19:52:55
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0