Rensning pågår.......

Japp, STORRENSNING pågår i lillans garderob, redan... Hur gick det här till?? Vi har fått så mycket kläder till Venla att hon ärligt inte ens hinner använda en femtedel, och då tar jag inte i så jag spricker.. Kära medmänniskor, sätt gärna in en slant på "Lilla barnets fond" istället!! Vi är inte otacksamma på något vis utan tackar såklart och gör allt vi bara kan för att hinna använda alla kläderna, och eftersom jag vet att både släkt och vänner läser detta så kan jag med gott samvete säga att jag vet att era pengar gör bättre nytta hos "Lilla barnet"...





Ja ni, allt detta är storlek 50.. Hon har lika mycket kläder i varje storlek upp till 74, alltså kläder för 6 barn minst! Och tyvär börar det bli hög tid att rensa, så är det någon som har klädbrist så är det bara att komma och ta en låda!

Idag har Venla tydligt sagt till när hon vill ha mat, hon blir duktigare för varje dag som går, men tyvär är hon ganska slut efter 40 ml, så jag kan inte påstå att det går jättebra, vi får se vad BVC säger när jag ringer imorgon. Men efter att ha retat i henne 70 en sväng och 60 en sväng så var det hälften ut... Alltså 60 in och 30 ut, 70 in och 35 ut, trots rapar och vila mellan sugningarna.. Jag känner mej alldeles maktlös.. Och dessa uppstötningar hon har, jag kan inte hjälpa henne, men VARJE gång jag tar upp henne från sängen och tar till skötbordet eller famnen så hulkar hon och sväljer i ett, tillslut är allt ute!! Stackars liten!

Permanentade håret idag, så nu kan jag slänga min Magnus Uggla peruk.. Skämt åtsido! Men visst sjutton blev det krulligt såhär i början, men det lägger sig om 1-2 veckor, tur att jag har en massa nypor och snoddar, annars hade jag fått isolerat mej här hemma =) Tror att jag blev ganska nöjd.

Imorgon ska jag skriva på anställningsavtalet på lilla killen jag ska börja jobba med nästa vecka, det känns jätte spännande =) Roligt att få en extra peng i kassan också, och roligt för Markus att tillbringa en egen dag i veckan med Venla <3 Men nog kommer jag längta hem alltid, hur mycket som helst gissar jag, men det är bara nyttigt! Jag tror att jag håller på att bli lite för fäst vid henne, trots det så gör jag ditten och datten, åker hit och dit och har roligt, men det värker i bröstet av längtan efter henne! Hennes bebislukt, hur hennes andetag luktar, att få hålla om henne, och till och med doften av bebiskräkor.. Ja, en liten kräka på tröjan kan jag gärna ta med mej!

Ja, tänka sig, snart blir Venla 4 månader, smakportion av lite potatis kanske? ;)

Nu blir det familjemys här hemma.. Men först ska jag bifoga lite bilder.. Kram till er fina människor <3


Lilla Pippi!


Mammas Lilla Bus!


Vill bara pussa på!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gosskruttan! Så himla söööt, man vill äta upp 'na! ;-)



Jösses vad kläder! Jag tycker vi har haft mycket kläder till Mileon och då har inte vi hunnit använda allt (spec. i strl 50). En annan måste inventera i garderoben hans för att se vad man behöver komplettera i större storlekarna - har inte så överdrivet mycket av det. Så ser man Venla har proppade kartonger i storlekarna! HA HA!



Ni får byta om flera gånger om dagen ;-)

2011-02-09 @ 11:20:28
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Hanna

Mycket fint! :)



Försök sälja kläder som ni inte ska ha kvar och sätt in dem på ett konto som Venla senare kan ha användning för. Så finns alla fina gåvor hon fått nu på ett eller annat sätt kvar. Eller så sätter ni in pengarna på den där fonden du skrev om! Perffa! :)



Eller varför inte en fin liten docka, hint hint ;)



Kram

2011-02-09 @ 11:33:39
URL: http://hamael.blogg.se/
Postat av: Emma R

Hanna, dockiden där var en fin ide, det tycker säkerligen Markus också, hehehe!!!



Linda, investera inte så mycket som ett korvöre förens du gått igenom mina lådor =)



Kram till er tjejer!

2011-02-09 @ 14:22:20
URL: http://emmaryyti.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jisses vad kläder!! släng ut de på blocket eller tradera!



Joleene var likadan när hon var yngre, de hon drack de fick hon upp. O inte gick hon upp i vikt heller, eller jo de gjorde hon men de var inte många gram inte.. men de ska finnas nånting som stoppar kräkningarna

Postat av: missbill

Heej! bra blogg:)

VAd tycker du om den svenska avundsjukan? har det inte blivit lite för mycket av den nu? Som tjej får man inte tycka men ser bra ut eller att man ser ful ut, vad får man tycka?:)

2011-02-09 @ 17:16:20
URL: http://missbill.se
Postat av: BAH

gud vad söt hon är och fin blogg:-)

2011-02-09 @ 17:23:17
URL: http://bahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0